
Jacek Tomczyk
Redaktor "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska"
Adaptacyjna kultura organizacyjna – wywiad z dr Christine McCarthy
Jak stworzyć środowisko pracy, które sprzyja innowacji i przyczynia się do wzrostu organizacji, zamiast go hamować? Przeczytaj wywiad z dr Christine McCarthy, dyrektor generalną TEC Leadership Institute, przeprowadzony przez Jacka Tomczyka, redaktora "ICAN Management Review".
II Kongres ICAN Management Review: Liderzy Jutra - dzień drugi
Drugi kongres Liderzy Jutra organizowany przez ICAN Institute to wydarzenie, podczas którego poznasz kluczowe trendy biznesowe i narzędzia do budowania przewagi rynkowej.
II Kongres ICAN Management Review: Liderzy Jutra
Drugi kongres Liderzy Jutra organizowany przez ICAN Institute to wydarzenie, podczas którego poznasz kluczowe trendy biznesowe i narzędzia do budowania przewagi rynkowej. Kontynuujemy najlepsze tradycje z poprzedniej edycji i przygotowujemy kilka nowości dla uczestników.
Nie przeklinaj, nie krzycz, nie obrażaj! To źle wpływa na wyniki pracy
Podnosząc głos, krzycząc i obrażając współpracowników nie tylko wprowadzamy nerwową atmosferę, ale też możemy przyczynić się do podjęcia przez nich złych decyzji i zagrozić powodzeniu konkretnego projektu.
Wolisz mieć rację czy skutecznie zarządzać?
Powodzenie projektu zależy od dobrej współpracy mniejszej lub większej grupy osób o różnych charakterach. Niektórzy z nich mogą wydawać ci się denerwujący, zbyt często narzekający i kontestujący twoje decyzje i polecenia. Uwaga! To właśnie dzięki nim możesz osiągnąć poprawę efektywności zespołu, a największy malkontent ulepszy twoje produkty.
Jak zostać dobrym liderem? Przydatne może być ćwiczenie zarządzania wirtualnymi pracownikami
Metoda szkoleniowa, jaką opracowali naukowcy z Nowej Zelandii, opiera się na zarządzaniu wirtualnymi pracownikami, którzy odgrywają określone role. Eksperyment wykazał, że efekty takiego "treningu" okazały się równie pozytywne, co w przypadku zarządzania prawdziwymi ludźmi.
Chcesz mieć aktywnych pracowników? Zachęć ich do zdrowego odżywiania
Nocne podjadanie raczej nikomu nie kojarzy się pozytywnie, ale mało kto zdaje sobie sprawę z jego pełnych konsekwencji. Nowe badania wskazują na wyraźny związek między dzienną aktywnością w pracy (lub jej brakiem) a nocnymi wyprawami do lodówki.
Nie bój się zadawać pytań – nawet tych z pozoru głupich i niedyskretnych
W miejscu pracy obowiązuje nas pewien savoir vivre, a także zapisane w Kodeksie Pracy zasady dotyczące uszanowania prywatności współpracowników. Okazuje się jednak, że pytania dotyczące drażliwych, osobistych tematów nie przeszkadzają innym w takim stopniu, jak mogłoby się nam wydawać.
Pięć sygnałów dla lidera, których nie wolno zlekceważyć. Czego uczy nas odejście Donalda Trumpa
Każdy lider organizacji powinien powtarzać sobie czasem refren piosenki zespołu Perfect: "Trzeba wiedzieć, kiedy ze sceny zejść niepokonanym". W tym artykule przedstawiamy pięć ważnych symptomów tego, że przedsiębiorstwo znajduje się w rękach przywódcy, która zaczyna tracić kontakt z rzeczywistością...
Zamiast kart na siłownię firmy oferują pracownikom konsultacje psychologiczne
Izolacja społeczna, w jakiej funkcjonujemy, ma realny wpływ na nasze samopoczucie. Z tego powodu część firm postanowiła wesprzeć zatrudnionych w tym zakresie, wykupując konsultacje psychologiczne w formie telefonicznej lub online.
PRACA ZDALNA I HYBRYDOWA - konferencja ICAN Management Review - RELACJA
Kierowanie zespołem, którego członkowie pracują w różnych miejscach, często daleko od firmy, to jedno z największych wyzwań dzisiejszych liderów. Jak zarządzać takim zespołem? Jakie narzędzia i metody będą pomocne w tym zadaniu?
NEUROPRZYWÓDZTWO – konferencja z cyklu Elite Leadership Program 2020 – RELACJA
Szybko zmieniająca się rzeczywistość sprawia, że potrzebujemy nowego typu przywództwa! Na czym ono polega? Jak zmienia się rola lidera? Co muszą zmienić liderzy w swoim postępowaniu i metodach?
Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu?
Wypalenie zawodowe dotyka coraz więcej osób. Dla niektórych z nich, szczególnie młodszych, to powód do odejścia z pracy, powodujący nierzadko efekt domina, gdy na ten krok decydują się kolejne osoby z załogi. Pieniądze nie wystarczą, by ich zatrzymać. W tym przypadku walutą staje się komfort psychiczny.