Strategia
Już w starożytnej Grecji funkcja strategosa polegała na kierowaniu armią, wyznaczaniu i realizacji kluczowych celów. Dowiedz się, jak budować fundamenty dla zwycięskich organizacji.
Pokaż więcejCzego boi się rynek pracy
Choć gospodarka europejska jest w fazie wzrostowej, w Polsce notuje się spadek optymizmu wśród pracowników. Na to, jakie zmiany na rynku pracy mogą odpowiadać za to nastawienie, wskazują badania.
Jak wejść na rynek odległy kulturowo
Dubaj, choć odległy geograficznie i kulturowo, może okazać się wielką szansą dla polskiej firmy Hebert.
Jak uniknąć błędów na zagranicznych rynkach
Polscy przedsiębiorcy, którzy planują wyjście na zagraniczne rynki, tworzą złożony ekosystem. By go zrozumieć i wspierać, konieczne są twarde dane i mnóstwo spotkań z biznesem. Czego dowiedzieliśmy się w ciągu ponad trzech lat działalności think tanku Poland, Go Global! ?
Mój rynek ulega nasyceniu. Co robić?
Coraz więcej polskich firm ma w strategiach swojego rozwoju plany zagranicznej ekspansji. To naturalna droga do rozszerzania działalności w sytuacji, gdy lokalny rynek staje się coraz mniej chłonny.
Podróż z przesiadkami na nowe rynki
Katowicki agent turystyczny eSky wypracował unikalny model ekspansji zagranicznej, który pozwala na skrócenie czasu od decyzji do rozpoczęcia sprzedaży do zaledwie dwóch tygodni.
Dominik Małgowski: Rynki arabskie należą do bardzo wymagających
Jest szereg spraw, o których trzeba pamiętać zanim podejmie się decyzję o wejściu na rynek arabski.
Paweł Klimiuk: aby zrozumieć lokalny rynek potrzeba czasu
Dane o zwyczajach zakupowych klientów to istotna przewaga nad konkurencją.
Prezes Siódemki opowiada jak podbił rynek e-commerce
Otwartość na nowe rozwiązania IT może przesądzić o sukcesie bądź porażce przedsiębiorstwa. Przekonała się o tym Siódemka, która dzięki nowym technologiom osiągnęła pozycję lidera na rynku paczek krajowych.
Jak wyróżnić się na trudnym rynku?
Tego, jak ważne są umiejętności sprzedażowe i wiedza o klientach, Agata Brucko-Stępkowska nauczyła się, zanim jeszcze stworzyła własną markę.
Automatyzacja receptą na problemy na rynku pracy
Starzenie się społeczeństwa i dynamiczny rozwój technologii będą miały coraz większy wpływ na działanie firm, wynika z raportu Labor 2030: The Collision of Demographics, Automation and Inequality przygotowanego przez firmę doradczą Bain & Company.
Ile kosztuje lojalność
Dwa lata temu w transporcie, spedycji i logistyce panował rynek zleceniodawcy. Dziś rynek się odwrócił.
Pod presją polityków, klientów i pracowników
Złożone i długie łańcuchy dostaw oraz nieustające turbulencje rynkowe. O tym, jak sobie radzą z tymi wyzwaniami operatorzy logistyczni, magazynowi i spedytorzy, rozmawiali eksperci zaproszeni przez redakcję „Harvard Business Review Polska”.
Joanna Chylewska: najważniejsze jest utrzymanie kluczowych pracowników
Podstawowym elementem procesu łączenia firm powinna być strategia utrzymania kluczowych pracowników, która określałaby korzyści z ich pracy w nowej firmie, ich rolę w procesie integracji oraz oczekiwania i plany wobec nich na przyszłość.
Rewolucja 4.0 w transporcie, spedycji i logistyce
Rynek przesyłek kurierskich i paczkowych, jest beneficjentem gwałtownego rozwoju sprzedaży internetowej.
Jak wyzwolić w firmie ducha innowacyjności i go nie stracić
O tym, jak innowacyjne rozwiązania dopasowane do potrzeb odbiorców pozwoliły firmie Horus-Energia odnajdywać niszowe obszary i podbijać egzotyczne rynki.
Czynniki skutecznej ekspansji
Redakcja „Harvard Business Review Polska” zapytała sześciu liderów polskich przedsiębiorstw, jakie kluczowe czynniki pozwoliły odnieść im sukces na zagranicznych rynkach.
Dawid kontra Goliat. Jak rywalizować z gigantem
Popularna polska internetowa firma modowa musi zmierzyć się z zagrożeniem, jakim jest wejście na polski rynek znacznie większego brytyjskiego rywala.
Lepszy marketing tradycyjny czy cyfrowy
Czy irlandzki bank wchodzący na rynek polski powinien zainwestować w marketing cyfrowy, czy wciąż wykorzystywać tradycyjne metody?
Zrównoważony rozwój to przyszłość biznesu
Wzrost zysków, wejście na nowe rynki, zwiększenie skali działalności – to już nie jedyne mierniki sukcesu przedsiębiorstw. Równie istotne jest ograniczanie wpływu na środowisko, współpraca z lokalną społecznością czy dbałość o pracowników, realizowane na podstawie skrojonej na miarę strategii.
Piotr Stangrett: ochroną aktywów HR jest budowa warunków do rozwoju pracowników
Sytuacja, w jakiej znalazła się firma AUTOROB, wymaga wypracowania sposobów ochrony kapitału intelektualnego adekwatnych do kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa.