Andrzej Jacaszek
Dyrektor zarządzający ICAN Institute, wydawcy „MIT Sloan Management Review Polska” i „ICAN Management Review”.
Kultura organizacyjna w popandemicznej rzeczywistości
Dziś, pracując w większości w rozproszonych zespołach, znacznie bardziej i szybciej dociera do nas, jak ogromne znaczenie ma kultura organizacji, w której pracujemy. O tym, jak i dlaczego warto ją budować i zmieniać w czasach pracy zdalnej przekonuje dr Maria Mycielska, ekspertka w obszarze kultury organizacyjnej.
Liderki nowej normalności
O tym, jak pandemia wpłynęła na sytuację kobiet w biznesie oraz z jakimi wyzwaniami mierzą się ostatnimi czasy liderki rozmawialiśmy podczas wirtualnego śniadania kobiet „ICAN Management Review”.
Patriotyzm gospodarczy – debata ekspertów
Obejrzyj debatę ekspertów na temat patriotyzmu gospodarczego. Moderuje Andrzej Jacaszek, dyrektor zarządzający ICAN Institute.
Pandemiczny kryzys przywództwa
Czego politycy, w kontekście pandemii i kryzysu nią wywołanego, mogą nauczyć się od biznesu? Podejmując trudne decyzje, warto oprzeć się na czterech zasadniczych kryteriach: bilansu netto, prawa, charakteru i pragmatyzmu.
Podróż przez zmieniający się świat
Polska edycja "Harvard Business Review" pojawiła sie na rynku na początku 2003 roku. Już od pierwszego numeru postanowiliśmy, że naszą misją jest dostarczanie polskim menedżerom i przedsiębiorcom najlepszej i najbardziej aktualnej praktycznej wiedzy biznesowej.
Neuronauka w służbie wydajności [WYWIAD]
Czy wiedza na temat mózgu może zrewolucjonizować podejście do kierowania zespołem lub zarządzania własnym czasem? Okazuje się, że tak.
Prezentacja na konferencji CSR
Wprowadzenie wydawcy Harvard Business Review Polska Andrzeja Jacaszka na konferencji CSR, która miała miejsce 17 maja 2012 r.
5 barier twojego biznesu
Polska jest naprawdę wyjątkowym krajem. Nie zawsze jednak w pozytywnym aspekcie.
Dość reklam!
Już chyba głupszej reklamy wymyślić nie mogli – wzdychamy jakże często, gorączkowo szukając pilota, by przełączyć telewizor na inny kanał lub choćby pozbawić go dźwięku.
Rozwiąż swoje problemy w 3 krokach
Większość firm nie zachowuje dostatecznego rygoru na etapie definiowania problemów, które wymagają rozwiązania.
Też wiesz wszystko najlepiej? Zmierzasz do samozagłady!
Ponieważ barbarzyński zwyczaj ścinania głów posłańcom przynoszącym złe wieści wciąż jeszcze pokutuje w świecie zarządzania i biznesu, cieszę się, że nie jestem w zasięgu ręki niektórych z was.
Jak zarządzać zmianą: 8 kroków
Co robić, kiedy dotychczasowa strategia zaczyna zawodzić? Jak nadążyć za tempem zmian, a nawet je wyprzedzić?
Jak nie trafić za kratki?
Czy prof. Christensen znalazł uniwersalną receptę na szczęście? Czy taka w ogóle istnieje?
Yin i yang zarządzania
Czy wiesz dokąd prowadzisz swoją organizację? Jak określisz cel, do którego chcesz dotrzeć?
Jak zwiększyć przychody o 50% i wejść na giełdę: prosta strategia
Czy formułowanie prostych, pozbawionych patosu, przejrzystych reguł strategicznych jest... proste?
Pokusa "tu i teraz"
Świat zmienia się zbyt szybko, aby zamykać się na to, co nowe.
Jak poprowadzić swoją firmę w przepaść?
Co sprawia, że niektórym zarządzającym udaje się oprzeć zawirowaniom rynku i wbrew wszystkim osiągać ponadprzeciętne wyniki?
Milion idei… w tym jedna o "autopromocji"
Autopromocję postrzega się jako coś nietaktownego, nie na miejscu. W końcu jakim prawem ktoś mówi o sobie… dobrze?