Bogumił Kamiński
Partner w spółce Infovide-Matrix oraz adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Rozwód z deficytowym klientem
Firmy, które mimo rosnących przychodów od jakiegoś czasu borykają się z systematycznym spadkiem rentowności, starają się znaleźć przyczynę takiego stanu rzeczy. Nic dziwnego, że menedżerowie doznają szoku, kiedy po szczegółowych analizach odkrywają, że większość zysków „zjadana” jest przez deficytową obsługę części klientów. Jeszcze większe zaskoczenie budzić musi fakt, że wśród nierentownych kontrahentów są długoletni, najwięksi partnerzy, z którymi firma ma dobre relacje biznesowe.
Poprawić obsługę klienta i jednocześnie zwiększyć zyski
Kluczem do satysfakcji klientów, a z czasem – ich lojalności, jest odpowiedni kontakt. Sęk w tym, że poprawa jakości obsługi klienta nie jest ani prosta, ani tania.
Dobrze oszacuj wartość swoich klientów
O bezpieczeństwie firmy, szczególnie w trudnych czasach, decyduje dobrze zarządzany portfel klientów. Kluczem do sukcesu jest właściwy wybór klientów - wyszukanie tych, na których należy skoncentrować działania, i umiejętne określenie ich wartości dla przedsiębiorstwa.