Katarzyna Sowińska-Bonder
Lider projektów w zespole HR Consulting w PwC.
Jesteśmy świetną firmą, dlaczego więc uciekają od nas pracownicy?
Dziś, gdy w profesjonalnych zawodach powiększa się luka między popytem na talent a jego podażą, firmom coraz trudniej jest utrzymać najlepszych ludzi. Nigdy nie wiadomo, kiedy konkurencja skusi ich wyższymi zarobkami, atrakcyjniejszymi warunkami pracy, lepszymi szkoleniami, większymi możliwościami zdobywania wiedzy w różnych częściach świata. Niespodziewana utrata kluczowych i trudnych do zastąpienia pracowników może tymczasem gwałtownie zahamować rozwój przedsiębiorstwa. Jak właściwie zdiagnozować problem i co zrobić w sytuacji kryzysu? Przed takimi dylematami i wyzwaniami stanęli właściciele fikcyjnej kancelarii prawniczej Kuty, Malinowski & Partnerzy.
Czym naprawdę zajmuje się menedżer? Fakty i mity
Utrata kluczowych pracowników stanowi dziś poważne zagrożenie dla firmy. Nie da się już bowiem łatwo znaleźć odpowiednich ludzi na ich miejsce. Dlatego firmy powinny podjąć odpowiednie kroki, by skutecznie zabezpieczyć się przed kryzysem spowodowanym odejściem grupy czołowych pracowników.