Marek Tarnowski
Prezes firmy Mokate, producenta m.in. kawy cappuccino i herbat.
Przekuwanie potrzeb klientów w innowacje
Każda firma słucha swoich klientów i odpowiada na ich potrzeby. Ale większość nie rozumie ich istoty i nie słucha tego, co powinna. W efekcie ponad 80 procent nowych produktów i usług wprowadzanych na rynek ponosi porażkę. Podczas debaty redakcyjnej Harvard Business Review Polska praktycy z kilku polskich firm starali się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego tak się dzieje i jak efektywnie realizować proces innowacji oparty na wiedzy o preferencjach klientów. Specjalnym gościem i uczestnikiem debaty był Anthony Ulwick, światowy autorytet w dziedzinie innowacji.
Liderzy o wyzwaniach przyszłości
Zwróciliśmy się do liderów polskiego biznesu, którzy swoimi dokonaniami udowodnili, że potrafią przewidzieć i wykorzystać trendy i zmiany rynkowe, aby powiedzieli, jak widzą najbliższą przyszłość ich branż. Pytaliśmy o to, co w najbliższych 5 latach w największym stopniu wpłynie na sposób konkurowania i co to oznacza dla ich firm.
Promocje nie muszą psuć dobrej marki
Odpowiednio przygotowane akcje promocyjne, szczególnie w przypadku znanych marek, nie mają negatywnego wpływu na ich pozycjonowanie i wizerunek. Ich celem jest nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale przede wszystkim poszerzenie grona klientów o osoby, które jeszcze nie kupowały promowanego produktu.
Nowa generacja opakowań w walce o konsumenta
Jakich sposobów szukają firmy z branży FMCG, aby zwiększyć wizualną atrakcyjność swoich wyrobów i tym samym skusić klienta do ich kupienia?
Szukanie nowych możliwości
Konsolidacja zakładów spożywczych i marek w Europie ¦rodkowo‑Wschodniej, po rozszerzeniu UE, jest nieuchronnym procesem, który będzie signum temporis najbliższych kilku lat.
Marek Tarnowski: udziały prywatnych marek będą rosły
Wejście w tzw. prywatną markę daje z reguły zwiększoną, regularną sprzedaż. Z drugiej jednak strony stawia znak zapytania nad „sprawiedliwym” podziałem marży.