Paulina Kostro
Redaktor "ICAN Management Review" oraz "MIT Sloan Management Review Polska"
Nie warto wykluczać
O tworzeniu inkluzywnej współpracy, w której docenia się indywidualizm, opowiada Alicja Klitenik, Diversity & Inclusion Leader w Devire. Rozmowa jest częścią badania jakościowego, którego wyniki ukazały się w 17. numerze „ICAN Management Review”. Wydanie poświęcono tematyce Diversity&Inclusion w polskim biznesie. Rozmawia Paulina Kostro.
Relacje w pracy – jak nad nimi pracować?
Większość z nas od razu dostrzega, że ktoś w miejscu pracy zachowuje się agresywnie. Nieuprzejmości, przezwiska, grubiański język widoczne są od razu. Trudniej wyłapać i udowodnić zachowania toksyczne, manipulacje czy kłamstwa. Co powinien zrobić szef, gdy zauważy, że relacje między pracownikami nie są, oględnie mówiąc, dobre, szczególnie za sprawą jednej osoby, wpływając nie tylko na atmosferę w pracy, ale również na gorsze wyniki firmy? Na pytanie odpowiada Monika Reszko, psycholog biznesu, autorka książek, publikacji, badań i programów rozwojowych. Rozmawia: Paulina Kostro.
Prof. Stanisław Gomułka: "Prawdopodobnie czeka nas dalsze zaostrzanie polityki monetarnej"
O źródłach i scenariuszach rozwoju inflacji w Polsce mówi prof. Stanisław Gomułka. Rozmawia Paulina Kostro.
Arkadiusz Sieroń z Instytutu Nauk Ekonomicznych UWr: „Źródeł obecnej inflacji powinniśmy szukać w kryzysie pandemicznym”
Arkadiusz Sieroń, adiunkt w Instytucie Nauk Ekonomicznych, na wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i członek zarządu Instytutu Edukacji Ekonomicznej im. Ludwiga von Misesa opowiada o przyczynach inflacji, jej skutkach ekonomicznych i konsekwencjach dla biznesu. Rozmawia Paulina Kostro.
Jak angażować pokolenie Z w pracę?
Generacja Z stanowi obecnie ok. 10% wszystkich pracowników w Polsce i jest to grupa, która po doświadczeniach pandemii czuje się najbardziej związana ze swoim pracodawcą. Równocześnie tzw. zetki odnoszą wrażenie, że firmy nie dają im możliwości pełnego zaangażowania się w pracę. Podpowiadamy, jak temu zaradzić.
Kompresja różnic między stawkami wynagrodzeń może wzmagać zjawisko rotacji
Dla pracowników borykających się z rosnącymi kosztami życia pieniądze są najważniejsze. Z tego względu pracodawcy, którzy chcą przyciągnąć do siebie najlepsze talenty na czas kryzysu, mogą wpaść w pułapkę kompresji różnic w wynagrodzeniach. Nowe osoby otrzymują wówczas takie samo wynagrodzenie albo i wyższe, jak doświadczeni pracownicy.
Spraw by twoja firma stała się zieloną wyspą na fali Wielkiej Rezygnacji
Wielkie Wyczerpanie powoduje, że rośnie liczba zwolenników czterodniowego tygodnia pracy. Tymczasem pracodawcy wciąż borykają się z brakami kadrowymi. Czy mogą wyjść z tej sytuacji obronną ręką? Eksperci przekonują, że tak.
Zadbaj o bezpieczeństwo psychiczne w pracy. To się opłaci
Wydajny zespół plotkuje, opowiada żarty i rozmawiając ze sobą, nie boi się używać sarkazmu. Może sobie na to pozwolić wtedy, kiedy pracodawca zapewni mu psychiczne bezpieczeństwo.
Jak poznać i wykorzystać kompetencje pracowników
Dobry menedżer poznaje i docenia wyjątkowe umiejętności swoich pracowników. Wykorzystuje ich mocne strony i dostosowuje środowisko pracy do okoliczności, w jakich się obecnie znajdują.
Jak wrócić z urlopu i przeżyć?
Zbliża się koniec urlopu, a ty, zamiast napawać się ostatnimi chwilami wakacji, zaczynasz rozmyślać o stosach maili i niedokończonych projektów, które czekają na ciebie w pracy? Niestety bywa i tak – urlop, zamiast niwelować stres, potrafi go skutecznie wzmocnić. Na szczęście są sposoby na to, by wrócić do pracy miękko i bezstresowo.
Chcesz, aby twoja firma była dojrzała cyfrowo? Naśladuj cztery metody firm bionicznych
Firmy inwestują w nowe technologie, narzędzia do zaawansowanej analizy danych oraz rozwijają kompetencje cyfrowe swoich pracowników. Jednak żeby zostać prawdziwym cyfrowym liderem, trzeba działać tak, jak firma bioniczna. Co to oznacza?
Jak zaangażować się w relacje z klientami w innowacyjny i osobisty sposób?
Pandemia stworzyła nowy typ klientów – bardziej „cyfrowych” niż kiedykolwiek wcześniej. Organizacje, które szybciej dostrzegą tę zmianę i wykorzystają możliwości, jakie za sobą niesie, skutecznie zdobędą ich lojalność.
Zarządzanie sprzedażą w cyfrowym świecie
Nowe modele i metody sprzedaży wymagają zmiany sposobów zarządzania. Nie da się zarządzać nowymi siłami sprzedażowymi w stary sposób.
Marka (nie)godna zaufania
Firmy, niczym politycy, składają konsumentom obietnice, których nie dotrzymują. 75% marek mogłoby zniknąć z dnia na dzień, a większość ludzi się wcale by się tym nie przejęła.
Maciej Herman: zmieniając kulturę organizacji, zacznij od siebie
Jeśli chęć zmiany nie wyjdzie od zarządu, to „kultura organizacyjna” czy „nowe wartości” stają się tylko pustymi hasłami. Z tego względu Maciej Herman, dyrektor generalny Lotte Wedel, gdy tylko otrzymał wyniki swojej oceny 360, otwarcie podzielił się nimi z grupą kluczowych menedżerów. Zadeklarował także, że ze względu na przeprowadzaną transformację kultury w całej firmie, on tę zmianę zacznie właśnie od siebie. Zmiana, której dokonał, jest nie tylko zauważalna przez jego współpracowników. Uwiarygadnia też przekaz jego osoby, jako szefa firmy. Rozmawia Paulina Kostro.
DIGITAL PRICING jako narzędzie przewagi w cyfrowej rzeczywistości - konferencja z cyklu Elite Leadership Program - RELACJA
Odkryj sekret inteligentnego pricingu i uzyskaj cenę adekwatną do wartości dostarczanej klientom! Dzięki najskuteczniejszym metodom zarządzania cenami i przychodami zapewnisz firmie nowe możliwości rozwoju i wykorzystasz szanse na dodatkowe zyski.
Jak dbać o zdrowie psychiczne pracowników podczas pandemii?
Według ekspertów do 2030 roku depresja będzie najpowszechniejszą chorobą cywilizacyjną. Z pewnością przyczyni się do tego obecna sytuacja związana z obostrzeniami pandemicznymi, m.in. niepewność dotycząca przyszłości, ograniczenie kontaktów bezpośrednich, troska o zdrowie własne i najbliższych czy lęk przed utratą pracy. Jak w tej sytuacji radzą sobie firmy? W jaki sposób wspierają pracowników?
LIDERZY JUTRA – Kongres ICAN Management Review – RELACJA dzień II
Bądź z nami podczas drugiego dnia pierwszego Kongresu ICAN Management Review!
LIDERZY JUTRA – Kongres ICAN Management Review – RELACJA dzień I
Bądź tam, gdzie powstaje przyszłość biznesu! Przeczytaj relację z Kongresu ICAN Management Review i przekonaj się, co tak naprawdę liczy się w dobie nowej normalności! Poznaj najnowsze trendy i innowacje, które już dziś decydują o przyszłości biznesu.
Konferencja Agile Strategy z cyklu Elite Leadership Program 2020 – RELACJA
Dziś liderzy łączą w sobie wiele funkcji, w tym m.in. stratega, coacha i wizjonera tworzącego wartość organizacji. Adresując te potrzeby, przygotowaliśmy nową, zaktualizowaną formułę cyklu Elite Leadership Program, tak by odpowiadała na najbardziej palące wyzwania współczesnych liderów.