Paweł Popielewski
Dyrektor finansowy w firmie Dolcan.
Inwestowanie w niszowe produkty
Prorozwojowa strategia firmy oraz wspólne cele zarządu i akcjonariusza uchroniły Dolcan od zawirowań na rynku budowlanym. Innowacyjne inwestycje poszerzyły źródła finansowania oraz grupę klienów.
Komentarz: Paweł Popielewski - inwestowanie w niszowe produkty
W Polsce rozterki zarządów związane z wykorzystaniem kapitału na prorozwojowe inwestycje nie są tak mocno widoczne choćby dlatego, że nie obserwujemy takiego przesytu kapitału, jak w USA lub innych krajach rozwiniętych. U nas kapitał nadal jest towarem deficytowym, szczególnie w takich branżach jak budownictwo. Dla deweloperów kapitał jest jednym z podstawowych narzędzi pracy i zdajemy sobie sprawę, że nie sposób go pozyskać bez wprowadzania innowacji, w tym szczególnie rynkotwórczych, które umożliwią nam zagospodarowanie istniejących na rynku luk i pozyskanie przewagi konkurencyjnej. W przypadku firmy Dolcan innowacjami rynkotwórczymi można nazwać oferowane przez nas grupy produktów, które pozwoliły na pozyskanie nowych segmentów klientów i zajęcie nisz na polskim rynku nieruchomości mieszkaniowych.