Radosław Grabiec
CI Practice Lead dla Middle East & Eastern Europe w SAS Institute. Ma wieloletnie doświadczenie w zakresie projektowania i implementacji systemów wspomagania decyzji (Business Intelligence). Od trzech lat specjalizuje się w rozwiązaniach CRM dla sektora bankowego. W latach 2004 – 2006, pracując w Citibank Handlowy, kierował wdrożeniem operacyjnego systemu CRM.
Poprzez symulację i optymalizację do racjonalizacji działań
Codziennie w każdej organizacji podejmuje się decyzje. W arbitralny sposób definiują one nowe kierunki działania, redukując do minimum pole weryfikacji i testów. Często dotyczą nie zasadniczych zmian strategii firmy czy też globalnej reorganizacji jej procesów produkcyjnych, tylko poszczególnych operacji i lokalnych zagadnień. Tak więc ekspercki sposób ich podejmowania wydaje się zasadny i usprawiedliwiony. Niestety, skutki braku innego podejścia do tych procesów decyzyjnych umykają uwadze menedżerów. Dzieje się tak zapewne dlatego, że w większości decyzje te mają punktowy zasięg oddziaływania i niejako trywialny charakter. Ale mogą również dotyczyć na przykład pojedynczych kryteriów selekcji klientów do grupy docelowej w kampanii marketingowej.