Szymon Gutkowski
Dyrektor generalny agencji reklamowej DDB Warszawa, konsultant Corporate Profiles Consulting
Zignorować czy wykorzystać polski rodowód produktów - komentarz 2
Zanim zaczniemy robić kampanie promocyjne, powinniśmy oprzeć się na naszych silnych stronach: kulturze, sztuce, autorytetach politycznych – radzi Olins. Czy potrafimy skorzystać z tej sugestii? Na arenie polityki mamy od wielu lat wspaniałe marki. Podobnie jak Mandela rozsławił RPA, Lech Wałęsa i Solidarność mogłyby stać się wehikułami promocji Polski. Czy Olins wie, że tego nie zrobimy? Nie będziemy umieli zarzucić wewnętrznych sporów i za granicą solidarnie wspierać legendy Lecha Wałęsy. Lech Wałęsa obok Stevena Spielberga niósł flagę olimpijską w Salt Lake City. To wspaniałe wyróżnienie, ale w Polsce fakt ten był niemal przemilczany. Prasę mogło obiec zdjęcie Wałęsy trzymającego w górze rękę olimpijczyka Małysza, ale tak się nie stało.