Wojciech Sobieraj
Prezes Alior Bank Polska.
Klient: jak go zdobyć?
Prezes Alior Banku Wojciech Sobieraj opowiada o swoich metodach zdobywania klientów.
Więcej za mniej. Strategia wejścia na rynek Alior Banku
W chwili wybuchu kryzysu finansowego w Polsce ruszył nowy bank, który nie miał ani historii, ani rozpoznawalnej marki. Alior Bank wkraczał na rynek, na którym o klientów konkurowało ponad 50 banków komercyjnych oraz niemal 600 banków spółdzielczych. W tak konkurencyjnym i silnie strzeżonym otoczeniu w ciągu trzech lat odebrał rywalom milion klientów i zbudował od zera silną markę. Tak udane wejście na rynek było możliwe dzięki stworzeniu oferty opartej na koncepcji „więcej za mniej”, czyli zaoferowaniu klientom atrakcyjniejszych usług od średniej rynkowej za cenę niższą od konkurencji, a nawet za darmo. Wypracowanie odpowiednio atrakcyjnej oferty wymagało zrozumienia zmieniających się potrzeb klientów, którzy oczekiwali rzeczywiście wysokiej (a nie tylko deklarowanej) jakości obsługi, taniego dostępu do produktów zarezerwowanych dotychczas dla najzamożniejszych, dostosowania banku do lokalnych wymagań oraz marki, z którą klienci mogli się utożsamiać. W artykule przedstawiamy założenia leżące u podstaw stworzenia nowego banku oraz szczegóły strategii, która pozwoliła w ciągu zaledwie trzech lat wkroczyć do pierwszej ligi instytucji finansowych w Polsce.
Zyskowne doświadczenia klientów
Jak za pomocą CEM skutecznie zwiększyć sprzedaż i budować wartość dla klientów?
Oferta hybrydowa jako wyróżnik na rynku
Zapewnienie klientom wyróżniającej się oferty dodatkowej jest coraz powszechniejszym dążeniem polskich firm. Jednak ma to sens tylko wtedy, gdy - w ocenie klientów - oferta hybrydowa jest nie tylko nowatorska i komplementarna do podstawowego produktu lub usługi, ale przede wszystkim zapewnia wartość dodaną. To strategia działania Alior Banku.