Transformacja
Błażej Fiecek, E.ON Foton: „Fotowoltaika nadal się opłaca”
Transformacja energetyczna jest nieunikniona, a jej tempo przyspiesza chęć uniezależnienia się od paliw kopalnych pochodzących z Rosji. O tym, jakie miejsce zajmie w tym procesie fotowoltaika oraz jak pod wpływem pandemii i wojny w Ukrainie zmieniło się podejście do inwestycji w wytwarzanie prądu z energii słonecznej, mówi Błażej Fiecek, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy E.ON Polska.
Leszek Hołda, PKP Energetyka: „Cyfrowe kompetencje sprzyjają zielonej transformacji”
O roli zielonej i cyfrowej transformacji mówi Leszek Hołda, Członek Zarządu PKP Energetyka, odpowiedzialny za sprzedaż energii trakcyjnej i paliw, relacje z kluczowymi klientami oraz działania z zakresu R&D. Rozmawia Paweł Kubisiak.
Nowoczesny pracodawca – jak wygrywać na rynku?
Praca w trybie hybrydowym stawia bardzo dużo wyzwań zarówno przed pracodawcami jak i pracownikami. Zdalne wykonywanie obowiązków służbowych sprawiło, że pracodawcy muszą walczyć o utrzymanie talentów zapewniających ich organizacjom przewagi konkurencyjne.
Jakie strategie marketingowe będą dominować w najbliższych latach?
Jak istotne jest aktywne dostosowywanie strategii do aktualnych warunków może świadczyć fakt, że Polska jest jednym z trzech państw na świecie (obok Niemiec i Chin), w których udział marketplace'ów przekroczył 50%.
Smart office – nowe technologie ułatwiają powrót do biur
Bene wspólnie z Thing‑It stworzyło system i aplikację, za pomocą której można w wygodny sposób zarządzać biurem. Za pomocą aplikacji mobilnej pracownicy mogą wchodzić do siedziby firmy bez dotykania drzwi, a także rezerwować miejsce parkingowe, szafkę albo biurko.
IBM Flash Systems – bezpieczeństwo inwestycji i bezpieczeństwo danych
W dzisiejszym świecie biznes w coraz większym stopniu opiera się na danych, dlatego tak jak zabezpieczamy majątek firmy, w podobny sposób powinniśmy dbać o bezpieczeństwo informacji na firmowych serwerach. Warto o tym pamiętać decydując się na inwestycję w infrastrukturę IT, co zwróci się w przyszłości w postaci niskiego całkowitego koszt posiadania danego rozwiązania.
Skalowalna sprzedaż: klucz do rozwoju i skalowalności biznesu
Jak zmienić działy marketingu i sprzedaży w maszynę napędzającą rozwój i ekspansję firmy? Podczas ostatniej, czwartej sesji Elite Sales Program 2021 poznamy najnowsze modele i praktyki, które pozwolą odpowiedzieć na nowe wyzwania związane ze sprzedażą i potrzeby klientów.
Trendy 2025: 10 kierunków w transformacji technologicznej biznesu
Transformacja cyfrowa gwałtownie przyspieszyła w 2020 roku i nie zwalnia tempa. Zbadaliśmy jakie trendy odgrywają najważniejszą rolę w rozwoju biznesu. Na jakie zatem rozwiązania będą stawiać organizacje w najblizszych 5 latach?
Nowoczesne rozwiązania w terminalach płatniczych
Postęp technologiczny sprawił, że terminale płatnicze stały się nowoczesnymi urządzeniami, dzięki którym w prosty i szybki sposób zrealizujemy płatność, ale również skorzystamy z szeregu usług dodatkowych. Przy pomocy agentów płatniczych możemy korzystnie wpłynąć na to, jak jesteśmy postrzegani na rynku.
Złoty Kompas wskazuje zielony kierunek inwestycji budowlanych
Komfort dla pracowników, efektywność operacji dla klienta i korzyści dla środowiska- takie trzy cele przyświecały Prologis przy projekcie najnowszych budynków w Prologis Park Janki. Efekt prac jest doskonałym przykładem na to, że firma tworzy centra logistyczne zdecydowanie wykraczające poza zakres samych magazynów.
Jak rozwiązać problemy z niedoborem programistów?
Czy możliwe jest samodzielne stworzenie aplikacji bez konieczności najpierw nauki, a następnie mozolnego pisania kodu w jednym z dostępnych języków programowania? Mogłoby się wydawać, że nie, a jednak okazuje się, że nie jest to wykluczone. Rozwiązanie nosi nazwę „no-code”.
Zadbaj o bezpieczeństwo firmowych danych, zanim będzie za późno
Październik jest europejskim miesiącem cyberbezpieczeństwa, które z każdym kolejnym rokiem zyskuje na znaczeniu. O tym, jak systemowo zabezpieczyć firmowe dane, rozmawiamy z Przemysławem Dębą, dyrektorem cyberbezpieczeństwa w Orange Polska.
Magazyny logistyczne w duchu zero waste
Emisje pochodzące z sektora budowlanego generują niemal 40% światowego CO2. Jak wygląda droga deweloperów powierzchni magazynowych do neutralności emisyjnej?
100-procentowa neutralność emisyjna z budownictwa to realny cel do osiągnięcia
Prologis jest pierwszą na świecie firmą z sektora nieruchomości notowaną na giełdzie Dow Jones S&P 100, która osiągnęła neutralność emisyjną w odniesieniu do swoich operacji. Teraz chce udowodnić, że logistyka może być jeszcze bardziej ekologiczna.
Home office - czego nie może w nim zabraknąć?
Wykonywanie obowiązków służbowych w domowym zaciszu wymaga nie tylko lepszej samodyscypliny, ale także optymalnej organizacji stanowiska pracy. Urządzenie biura w mieszkaniu to jednak nie lada wyzwanie, podczas którego należy pamiętać o kilku ważnych czynnikach.
Chcesz, aby twoja firma była dojrzała cyfrowo? Naśladuj cztery metody firm bionicznych
Firmy inwestują w nowe technologie, narzędzia do zaawansowanej analizy danych oraz rozwijają kompetencje cyfrowe swoich pracowników. Jednak żeby zostać prawdziwym cyfrowym liderem, trzeba działać tak, jak firma bioniczna. Co to oznacza?
Efektywne zarządzanie danymi z perspektywy dyrektora finansowego
Zespoły finansowe już dawno przestały zajmować się wyłącznie tradycyjnie przypisywanym im zadaniom, czyli księgami rachunkowymi i równoważeniem budżetu. Teraz ich domeną stały się bardziej analityczne zadania zarządzania strategicznego. Praca zespołu finansowego ma więc wpływ nie tylko na bieżące funkcjonowanie firmy, ale też na jej przyszłość.
Hybrydowa gastronomia, czyli restauracje-duchy i wirtualne marki
Pod koniec 2020 roku w Polsce działało 85,5 tysiąca lokali gastronomicznych. Choć w trakcie pandemii z polskiego rynku zniknęło 4400 lokali, w tym samym czasie kolejne 6600 rozpoczęło swoją działalność. Mimo to, na początku roku nastroje w branży nie były radosne. Aż 50% firm znajdowało się w sytuacji zagrażającej ich stabilności.
Blaski i cienie wirtualnego kontaktu w sprzedaży
Jak można usprawnić kontakty wirtualne, aby stały się satysfakcjonujące dla klientów, a także bardziej skuteczne? Na to pytanie starała się odpowiedzieć Paula Wąsowska, DBA, ekspert ds. innowacji i strategii, praktyk biznesu w branży wysokich technologii.
Sprzedaż wirtualna i hybrydowa (Elite Sales Program)
Podczas konferencji w ramach Elite Sales Program eksperci opowiedzą jak powinien wyglądać efektywny model sprzedaży hybrydowej, tak aby kontakt fizyczny i wirtualny z klientem przenikały się i uzupełniały.