Innowacje
AI a strategie rozwoju pracowników: od transformacji środowiska pracy do transformacji procesów i narzędzi rozwoju kompetencji
W obliczu dynamicznych zmian technologicznych i geopolitycznych, organizacje muszą dostosować swoje podejście do rozwoju pracowników, aby sprostać nowym wyzwaniom. Sztuczna inteligencja staje się kluczowym elementem transformacji, wpływając na strategie zarządzania i rozwój kompetencji – od automatyzacji procesów rekrutacyjnych po personalizację ścieżek rozwoju pracowników.
Rozwój menedżerów pilnie potrzebny. Sprawdź, jak zlikwidowaliśmy różnice kompetencyjne w firmie z branży automotive - case study
Co zrobić, gdy kadra menedżerska rozrasta się i liderzy prezentują różny poziom kompetencji? Jak wyrównać lukę kompetencyjną i wesprzeć zarówno bardziej, jak i mniej doświadczonych menedżerów? Przeczytaj case study i zobacz, jaki program rozwoju stworzyliśmy dla Klienta.
6 zaawansowanych funkcji inteligentnych czatów, które warto znać
W dobie dynamicznie rozwijającej się technologii, chatboty stają się nieodłącznym elementem interakcji cyfrowych, oferując firmom nowatorskie sposoby na komunikację z klientami. To, co kiedyś było prostą, zautomatyzowaną odpowiedzią na podstawowe zapytania, ewoluowało w złożone systemy zdolne do prowadzenia zaawansowanych i spersonalizowanych konwersacji. Współczesne chatboty wykorzystują najnowsze osiągnięcia w dziedzinie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, aby zapewnić doświadczenia bliskie naturalnej rozmowie ludzkiej.
Współczesne metody managementu w teorii i praktyce
Warto poznać te najważniejsze metody managementu wraz z ich krótką charakterystyką, aby potrafić je prawidłowo rozróżniać, trafnie dopasowywać do istniejącego zapotrzebowania i w praktyce czerpać z głównych korzyści, jakimi się one wyróżniają. Już teraz sprawdź, czym jest lean management, value based management, zarządzanie przez cele, visual management oraz metodyka agile i design thinking.
Rozwój holistyczny – na czym polega?
Współcześnie rosnącą popularnością cieszy się podejście określane jako rozwój holistyczny. Czym jest holistyka w biznesie? Już teraz sprawdź, co to jest holizm oraz dowiedz się, w jaki sposób może usprawnić proces zarządzania mniejszymi, ale też większymi organizacjami.
Sztuczna inteligencja w procesach HR na poziomie operacyjnym
Weź udział w webinarium Klubu HR „Sztuczna inteligencja na poziomie operacyjnym w HR”, a już 3 kwietnia 2023 r. dowiesz się:
- Jakie narzędzia oparte o sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe można wykorzystać w rekrutacji i selekcji pracowników?
- W jaki sposób chatboty mogą pomóc w automatyzacji procesów HR, takich jak obsługa zapytań pracowników dotyczących korzyści lub wynagrodzenia?
- Jakie narzędzia cyfrowe mogą wesprzeć Cię w monitorowaniu i poprawie zaangażowania pracowników zdalnych?
- W jaki sposób można wykorzystać analizę danych w celu poprawy efektywności procesów HR i wyciągania wniosków na temat satysfakcji pracowników?
- Jak wykorzystać narzędzia komunikacji wewnętrznej, takie jak Slack czy Teams, by usprawnić komunikację między pracownikami i zwiększyć zaangażowanie w zespole?
Integracja ludzi i technologii, czyli jak stworzyć innowacyjny zespół finansów wspierający rozwój firmy
Przez ostatnich kilka lat automatyzacja i uczenie maszynowe rozwinęły się w błyskawicznym tempie. Różne aplikacje czy tzw. cyfrowi asystenci już przekształciły sposób, w jaki wykonujemy codzienne zadania. Innowacje zmieniają również firmy i jest to transformacja, która na pewno będzie kontynuowana. Jaką wobec tego rolę będą odgrywać ludzie w coraz bardziej zautomatyzowanym miejscu pracy?
Innowacje w regionach coraz bardziej zielone – liderami Pomorze, Małopolska i Mazowsze
Aby sprawdzić, jak wygląda zaangażowanie regionów Polski w zieloną transformację, Bank Millennium opracował indeks eko-innowacyjności. Liderami zestawienia są województwa pomorskie, małopolskie i mazowieckie.
Małgorzata Ciechomska, Orange: „Rozwiązania smart nie są zarezerwowane wyłącznie dla metropolii”
O rosnącej otwartości polskich miast na technologie z zakresu IoT oraz o inteligentnej transformacji naszego otoczenia opowiada Małgorzata Ciechomska, dyrektorka sprzedaży i marketingu IoT i Smart Cities z Orange Polska.
Nowe spojrzenie na przestrzeń do pracy zespołowej
Każda nowoczesna firma i organizacja, która chce elastycznie dopasowywać się do potrzeb rynku, wspiera potencjał płynący z pracy zespołowej i pracuje projektowo. Nowe idee, praca warsztatowa czy wymiana pomysłów potrzebują sprzyjających warunków i inspirującego środowiska. Z pomocą tej potrzebie przychodzi PIXEL – modułowy system firmy Bene, zaprojektowany, aby wspierać firmy i organizacje nastawione na dynamiczny rozwój.
Sieć kampusowa 5G – technologia transformacyjna
Cyfrowa transformacja dzieje się tu i teraz i nie ma od niej ucieczki. Jeśli nie chcemy wypaść z gry, musimy inwestować a najnowsze technologie.
Kluczowe trendy w obszarze nauki i rozwoju pracowników
Zdalny i hybrydowy model pracy przyjął się i jest powszechnie stosowany w wielu przedsiębiorstwach. Podobnie jak podejście do miejsca pracy, zmienił się sposób zdobywania wiedzy i nowych umiejętności – coraz częściej w tym obszarze wykorzystujemy zalety komunikacji na odległość.
Jakie strategie marketingowe będą dominować w najbliższych latach?
Jak istotne jest aktywne dostosowywanie strategii do aktualnych warunków może świadczyć fakt, że Polska jest jednym z trzech państw na świecie (obok Niemiec i Chin), w których udział marketplace'ów przekroczył 50%.
IBM Flash Systems – bezpieczeństwo inwestycji i bezpieczeństwo danych
W dzisiejszym świecie biznes w coraz większym stopniu opiera się na danych, dlatego tak jak zabezpieczamy majątek firmy, w podobny sposób powinniśmy dbać o bezpieczeństwo informacji na firmowych serwerach. Warto o tym pamiętać decydując się na inwestycję w infrastrukturę IT, co zwróci się w przyszłości w postaci niskiego całkowitego koszt posiadania danego rozwiązania.
Trendy 2025: 10 kierunków w transformacji technologicznej biznesu
Transformacja cyfrowa gwałtownie przyspieszyła w 2020 roku i nie zwalnia tempa. Zbadaliśmy jakie trendy odgrywają najważniejszą rolę w rozwoju biznesu. Na jakie zatem rozwiązania będą stawiać organizacje w najblizszych 5 latach?
Nowoczesne rozwiązania w terminalach płatniczych
Postęp technologiczny sprawił, że terminale płatnicze stały się nowoczesnymi urządzeniami, dzięki którym w prosty i szybki sposób zrealizujemy płatność, ale również skorzystamy z szeregu usług dodatkowych. Przy pomocy agentów płatniczych możemy korzystnie wpłynąć na to, jak jesteśmy postrzegani na rynku.
Oczy są zwierciadłem ciała. O technologiach diagnostyki oka
Międzynarodowe Centrum Badań Oka, które stworzył prof. Maciej Wojtkowski, to nie tylko innowacyjny ośrodek badawczy, ale także przykład, jak uprawiać naukę i współpracować na globalną skalę.
Jak rozwiązać problemy z niedoborem programistów?
Czy możliwe jest samodzielne stworzenie aplikacji bez konieczności najpierw nauki, a następnie mozolnego pisania kodu w jednym z dostępnych języków programowania? Mogłoby się wydawać, że nie, a jednak okazuje się, że nie jest to wykluczone. Rozwiązanie nosi nazwę „no-code”.
Zadbaj o bezpieczeństwo firmowych danych, zanim będzie za późno
Październik jest europejskim miesiącem cyberbezpieczeństwa, które z każdym kolejnym rokiem zyskuje na znaczeniu. O tym, jak systemowo zabezpieczyć firmowe dane, rozmawiamy z Przemysławem Dębą, dyrektorem cyberbezpieczeństwa w Orange Polska.
Internet zmienił sprzedaż – a co z ludźmi? Odpowiada Mark Roberge
Rozmawiamy z Markiem Roberge’em, starszym wykładowcą w Harvard Business School o tym, jak bardzo zmienił się sposób sprzedaży. Najpierw pod wpływem nowoczesnych technologii, w tym internetu, a teraz za sprawą pandemii. I jak z tymi zmianami radzą sobie firmy.