Strategia konkurencyjna
Chcesz mieć lojalnych i wiernych klientów? Przestaw firmę na model subskrypcyjny
Model subskrypcyjny, zwany też abonamentem lub prenumeratą, kojarzy się najczęściej z serwisami muzycznymi, wideo na życzenie albo usługą hostingu. Dziś jednak w formie subskrypcji sprzedaje się znacznie więcej usług i produktów, nieraz w bardzo różnych branżach.
Ekspansja zagraniczna w dobie pandemii – debata
Czy pandemia COVID-19 ograniczyła ekspansję zagraniczną polskich firm? A może jest to okazja do tego, by jeszcze lepiej walczyć z konkurencją, oferując lepszą jakość produktów i usług?
Jak wykorzystać pandemię do rozwoju eksportu
Janusz Władyczak, prezez KUKE, opowiada jak uniknąć zagrożeń wywołanych przez kryzys związany pandemią, a nawet wykorzystać je do rozwoju ekspansji.
Neoprotekcjonizm jako forma obrony
Witold Wiliński, prezes Zarządu GPW Tech, wyjaśnia jak pandemia wpłynęła na zagraniczne inwestycje w Polsce.
Polskie firmy na zagranicznych zakupach
Jacek Byrt, partner odpowiedzialny za usługi doradztwa finansowego w Mazars, opowiada o tym, jak polskie firmy dokonują akwizycji zagranicznej.
Wzrost w czasach kryzysu
Firmy z branży transportowej, mimo pandemii i wywołanego przez nią, wciąż mogą osiągnąć sukces.
Jak planować w czasach rosnącej niepewności - rozmowa z Kacprem Nosarzewskim
Foresight strategiczny to niedoceniany proces, który pomaga firmom spojrzeć w przyszłość i dokonać właściwych zmian na długo przed innymi. O tym, dlaczego warto myśleć o przyszłości, jak zyskać przewagę informacyjną i wykorzystać ją na swoją korzyść, opowiada nam futurysta Kacper Nosarzewski.
Konkurencyjność przedsiębiorstw w czasach pandemii
Obejrzyj dyskusję Piotra Banaszyka i Mariana Gorynii, profesorów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, nawiązującą do artykułu z ostatniego numeru ICAN Management Review.
Kluczowy sposób zapewnienia sobie przewagi konkurencyjnej
Zarządzanie satysfakcją klientów jest procesem złożonym, ale warto to robić. Dlaczego?
Wizja przedsiębiorstwa jako nieodłączny element wygrywających strategii
Gdy zaczynam pracę z daną organizacją, pytam jej menedżerów o wizję firmy. Odpowiedzi są bardzo różne i niejednokrotnie sprzeczne. Pamiętajmy, że rozpoczynając pracę nad formułowaniem strategii, nasza wizja musi być spójna. Jak zmierzyć się z tym zadaniem?
Firmy medyczne u progu zmian
Coraz większa dostępność usług medycznych, rozwój technologii mobilnych i duża konkurencja mogą doprowadzić do istotnych zmian w branży.
Transformacja cyfrowa – klucz do przewagi konkurencyjnej na rynku [WEBINARIUM]
Zapisz się na webinarium i dowiedz jak wykorzystać nowoczesne technologie, w tym rozwiązania chmurowe, do zdobywania przewagi konkurencyjnej.
Trzymać się strategii czy jednak sprzedawać
Dystrybutor maszyn budowlanych zdecydował się obrać nowy kierunek rozwoju, zawężając dotychczasową ofertę.
Competitive Intelligence – jak lepiej poznać swoich konkurentów?
Sednem Competitive Intelligence jest spojrzenie na konkurencję jako całość.
Gdy nie można wyróżnić się produktem
Prądem jako produktem wyróżnić się nie można i dostawcom pozostaje pozornie tylko konkurowanie ceną. Aby tego uniknąć, zarząd TAURONU postanowił uzupełnić ofertę wartości o szereg usług dodanych.
Marek Grodziński: niektórzy są w stanie zapłacić więcej za całościowe doświadczenie
Sytuacja, w jakiej znalazła się przychodnia BalticMed, jest dość powszechna wśród firm zmuszonych do ograniczenia kosztów.
Wojciech Popławski: receptą może być outsourcing
Pod presją konkurenta firma BalticMed znalazła się w trudnej sytuacji, co nie oznacza, że nie może wybrnąć z kłopotów. Receptą na obecne problemy przychodni może okazać się właśnie skorzystanie z usług nowoczesnej firmy outsourcingowej.
Tomasz Pawlikowski: Sukces firmy zajmującej się organizacją eventów zależy od powtarzalności i kreatywności
Satysfakcja sponsorów i klientów zależy od wielu czynników zewnętrznych, które najpierw trzeba przewidzieć, a następnie skutecznie kontrolować.
Tomasz Półgrabski: Specjalizacja czy rozszerzanie działalności?
Wejściu firmy w nowy obszar działalności musi towarzyszyć odpowiedni rozwój kompetencji.
Jak działa marketing efektywnościowy?
Wielu współczesnych CEO nie zdaje sobie sprawy, jaki potencjał tkwi w myśleniu ukierunkowanym na marketing efektywnościowy – nastawiony na realizację konkretnych celów biznesowych. Nie chodzi tylko szefów wielkich korporacji – bo wielkość firmy nie ma tu znaczenia w przeciwieństwie do potencjału, jaki tkwi w danej branży.