Inteligencja emocjonalna
Inteligencja emocjonalna nie jest tym samym co inteligencja racjonalna, mierzona w testach IQ. To zdolność do rozpoznawania emocji i stanów emocjonalnych innych osób, niezwykle przydatna zwłaszcza w pracy menedżera. Należy do tzw. kompetencji miękkich.
Pokaż więcejHardiness – sposób radzenia sobie ze stresem
Gdy pojawia się sytuacja kryzysowa, uciekasz czy wychodzisz naprzeciw zagrożeniu? Użalasz się nad sobą czy szukasz rozwiązania? Skupiasz się na emocjach czy aktywnie szukasz pomocy? Która strategia przetrwania bardziej się opłaca? Która jest zdrowsza?
Okaż emocje podczas wystąpień publicznych. Ale unikaj nostalgii
Nieumiejętne zastosowane emocje mogą zepsuć nawet dobrze przygotowaną prezentację. Jak zatem budować nastrój podczas wystąpień publicznych – i na co zwrócić uwagę?
W czasach kryzysu najlepiej sprawdzają się liderzy z wysokim poziomem inteligencji emocjonalnej
Jak pokazują najnowsze badania, odpowiednie zarządzanie emocjami przez lidera organizacji może być ważniejsze od innych jego kompetencji, takich jak na przykład poziom inteligencji poznawczej (IQ) – zwłaszcza w kontekście możliwości osiągnięcia sukcesu.
Jak zarządzać emocjami w pracy?
Okazywanie emocji najczęściej uznawane jest za zachowanie nieprofesjonalne. Jest to jednak mylne przeświadczenie.
Podejmowanie decyzji pod wpływem emocji
Logiczny, chłodny i wyważony. Gdy podejmuje decyzję, odcina się od swoich emocji. Nigdy nie ufa podszeptom intuicji, lecz opiera się tylko na analizie dostępnych danych. Menedżer idealny? Otóż… nie. Emocje odgrywają wielką rolę w procesie podejmowania decyzji.
Jak radzić sobie z kimś, kto wszystko wie najlepiej?
Ludzie, którzy uważają siebie za najmądrzejszych, potrafią swoim zachowaniem narobić więcej szkód niż tylko odebranie sobie szansy na bycie najsympatyczniejszym kolegą z pracy. Jak wpłynąć na taką osobę?
Poskromienie złośnika, czyli jak radzić sobie z kłopotliwym kolegą z pracy
Kąśliwe uwagi, sarkastyczne komentarze za naszymi plecami, a nawet otwarta wrogość ze strony współpracownika – często nie wiemy, jak na to reagować. Czy lepiej jest puścić uwagi mimo uszu, czy zdecydować się na konfrontację? Co zrobić, gdy jesteśmy źle traktowani w pracy?
Empatia jest siłą
Kiedyś w pracy liczyła się siła mięśni, dzisiaj liczy się umysł i coraz częściej serce, będące symbolicznymi wrotami do naszych emocji. A w przyszłości zdominowanej przez technologie to one będą kluczowe w zarządzaniu ludźmi.
Jak mówić „nie”, aby nie palić za sobą mostów?
Brak asertywności to gwóźdź do trumny zapracowanego menedżera czy specjalisty. Niestety, sporo osób ma problem z odmawianiem. Metoda neutralnego „nie” ułatwia nieuleganie cudzym prośbom. Na czym polega?
Trudne rozmowy w pracy: nie daj emocjom sprowadzić Cię na manowce
Choć w pracy trudno uniknąć trudnych rozmów, większość osób ich unika. To błąd! Jak je prowadzić, unikając jednocześnie negatywnych emocji?
Naucz się zarządzać swoimi emocjami
Zdolność rozpoznawania i kontrolowania emocji własnych i innych ludzi przynosi nam liczne korzyści. Dowiedz się, jak rozwinąć inteligencję emocjonalną, aby poprawić umiejętności menedżerskie.
6 typów liderów, których spotkasz w „Grze o Tron”
Każdy lider ma swój indywidualny styl przywództwa. Daniel Goleman, twórca koncepcji inteligencji emocjonalnej, wytypował sześć podstawowych rodzajów przywództwa stosowanych przez współczesnych liderów. Czym charakteryzuje się każdy z nich? Który najlepiej opisuje ciebie lub twojego szefa? I co ma do tego wszystkiego… „Gra o Tron”? Okazuje się, że ten popularny serial zaskakuje nie tylko wieloma zwrotami akcji, ale także… cennymi lekcjami dla liderów!
6 wskazówek, które pomogą ci poradzić sobie z zazdrością
Niezależnie od tego, jak bardzo staramy się temu zaprzeczyć, każdy z nas kiedyś doświadczył zazdrości w pracy.
Co Ty wiesz o lojalności?
Firma żąda od Was lojalności! – grzmią czasem korpowojownicy z mównic oklejonych logotypami pracodawcy.