Praca
Praca zdalna, tylko z nazwy
„Inżynier oprogramowania – praca zdalna” – tak brzmiała treść ogłoszenia. Małym druczkiem dopisano: możliwość pracy zdalnej po odbyciu treningu. Rekruter wyjaśnił: praca zdalna w naszej firmie oznacza, że dwa dni w tygodniu przychodzi się do biura.
Employer branding w walce o pracownika
„Szanuj szefa swego, możesz mieć gorszego” – brzmiało porzekadło w przeszłości. Dziś funkcjonuje ono również, ale z małą zmianą. W miejsce „szefa” należy wstawić „pracownika”. W dobie przewagi popytu nad podażą na rynku pracy to firma musi dbać o to, by być miejscem, w którym chce się pracować.
Atrakcyjne ogłoszenie o pracę: jak napisać dobry anons?
Rekrutacja to zazwyczaj proces długotrwały. Od pierwszej publikacji do faktycznego zatrudnienia konkretnej osoby mija wiele czasu. Jeśli ten proces ma być płynny, to należy zadbać o to, by każdy etap był precyzyjnie zaplanowany. Pierwszym etapem jest publikacja ogłoszenia.
Spraw by twoja firma stała się zieloną wyspą na fali Wielkiej Rezygnacji
Wielkie Wyczerpanie powoduje, że rośnie liczba zwolenników czterodniowego tygodnia pracy. Tymczasem pracodawcy wciąż borykają się z brakami kadrowymi. Czy mogą wyjść z tej sytuacji obronną ręką? Eksperci przekonują, że tak.
W 2022 roku nadchodzą zmiany w prawie pracy. Co warto wiedzieć już dziś?
Wśród wielu rozmów i dyskusji wokół Polskiego Ładu łatwo można przeoczyć, że zapowiada on zmiany w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych, które zaczną obowiązywać już od 2022 roku. Wiele z nich będzie mieć kluczowe znaczenie dla pracodawców.
Buduj świadomie swoją karierę w IT! Zapraszamy na 3. edycję Dnia Kariery Kobiety w IT
Dzień Kariery Kobiety w IT to wyjątkowa konferencja online dla kobiet, które interesują się branżą IT lub już w niej pracują i chcą świadomie kierować swoją karierą zawodową.
Korozja relacji – wymuszona praca zdalna
Pandemia wymusiła na wielu organizacjach wprowadzenie pracy zdalnej. W zespołach nastąpiła mobilizacja, ale kiedy okazało się, że stan wyjątkowy zostaje przedłużony, zarządzający zdali sobie sprawę, że trzeba przemodelować sposób zarządzania ludźmi.
Liczba samobójstw w Kanadzie podczas pandemii wyraźnie... spadła. Czego uczy nas to w obszarze biznesu?
Pandemia spowodowała wyraźny wzrost liczby samobójstw, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Na całym? Nie, istnieje co najmniej jedno państwo, które skutecznie przeciwstawiło się temu trendowi, a sposób, w jaki to zrobiło, pokazuje, jak skutecznie wspierać pracowników w trudnych czasach.
XIII Europejski Kongres Gospodarczy
Sztuczna inteligencja, przetwarzanie w chmurze, internet rzeczy, nowe kompetencje na rynku pracy – dyskusje poświęcone cyfryzacji i nowym technologiom będą głównymi tematami tegorocznego kongresu.
Kultura organizacyjna w popandemicznej rzeczywistości
Dziś, pracując w większości w rozproszonych zespołach, znacznie bardziej i szybciej dociera do nas, jak ogromne znaczenie ma kultura organizacji, w której pracujemy. O tym, jak i dlaczego warto ją budować i zmieniać w czasach pracy zdalnej przekonuje dr Maria Mycielska, ekspertka w obszarze kultury organizacyjnej.
Dzięki bliźniaczej transformacji w Europie powstanie 5,7 miliona miejsc pracy
W najbliższych latach firmy powinny się skupić na inwestowaniu w sztuczną inteligencję i analizę danych, 5G i 6G, chmurę obliczeniową, a także w produkcję nowej generacji baterii. Duże znaczenie będą też miały rozwiązania, które wprowadzą w życie ideę zrównoważonego rozwoju.
Kapitał społeczny: czy będziemy mieli z kim pracować?
Polska ma jeden z najniższych wskaźników kapitału społecznego w Europie. Część badaczy tego zjawiska uważa, że jego deficyt uniemożliwi nam dalszy wzrost gospodarczy.
Praca zdalna według nowego Kodeksu pracy: jakie zmiany są najważniejsze
Wprowadzenie na stałe do Kodeksu pracy regulacji dotyczących pracy zdalnej stało się nieuniknione. Z projektem zmian wystąpiło Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii, ponieważ aktualnie obowiązujące przepisy przewidują możliwość pracy zdalnej tylko w celu przeciwdziałania COVID-19.
Pracujesz po kilkanaście godzin dziennie? Szkodzisz sobie i swojej firmie
Wszyscy znamy – często z autopsji – obraz zapracowanego biznesmena, spalającego się w pracy po kilkanaście godzin dziennie. Najsmutniejsze w tym obrazie jest jednak to, że – jak pokazują badania – nie służy to dobrze ani jemu, ani organizacji.
Jak zatrudniać pracowników w czasach home office?
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ADP, w skali globalnej pandemia doprowadziła do czterokrotnego wzrostu liczby przepisów z zakresu prawa pracy. To postawiło działom HR nowe zadania, Dowiedz się, w jaki sposób firmom w krótkim czasie udało się zoptymalizować swoje działania i uzyskać przewagę rynkową.
Rozstanie z klasą – jak dobrze pożegnać się z pracownikiem
Rozwiązanie umowy oznacza zazwyczaj duży stres, nie tylko dla zwalnianego pracownika. Często także dla tej osoby, która niemiłą wiadomość musi przekazać. Nawet jeśli zwolnienie jest skutkiem różnych działań podejmowanych przez organizację, jak chociażby restrukturyzacja, zakończenie działalności firmy, czy mocno odczuwalne podczas pandemii Covid-19, cięcia kosztów. Jak zatem zminimalizować poziom stresu podczas rozstań z pracownikami?
Jak odnaleźć równowagę pomiędzy pracą z domu a codziennym chodzeniem do biura?
Pandemia przyśpieszyła zmianę myślenia o wielu kwestiach, m.in. o tym jak pracujemy. Świat zmienia się coraz szybciej, a sposób naszej pracy przez lata pozostawał taki sam. Do teraz.
Niemal połowa Polaków przyznaje, że w domu pracują mniej efektywnie niż z biurze
Wyniki badania pokazują, że blisko 86% polskich pracowników pojawia się obecnie z różną częstotliwością w biurze mimo pandemii, zaś ponad połowa z nich robi to codziennie.
Jak zatrudniać więcej kobiet? Zwróć uwagę na tworzone "short listy"
Specjalne rozporządzenia prawne, komisje, parytety, raporty – kwestię zwiększenia zatrudnienia kobiet próbuje się rozwiązać od lat, na różne, nieraz skomplikowane i mało efektywne sposoby. Badania pokazują natomiast, że najprostsze rozwiązania mogą się okazać najskuteczniejsze.
Polscy menedżerowie są już zmęczeni pracą zdalną
Jak wynika z raportu Deloitte "Global Human Capital Trends 2021", aż 38% polskich menedżerów uważa, że praca zdalna ma negatywny wpływ na ich samopoczucie.