Zarządzanie czasem
Wielu ludzi na pytanie, co najbardziej utrudnia im efektywną pracę, zapewne odpowie coś w stylu: za mała liczba godzin w dobie. Czy to znaczy, że nieprawidłowo zarządzają swoim czasem? A może obarczeni są zbyt dużą liczbą obowiązków? Odpowiedź wcale nie jest oczywista.
Pokaż więcejKaizen pomoże firmom przetrwać kryzys
Czy znany od lat 50. XX w. japoński system zarządzania Kaizen to antidotum na skutki obecnego kryzysu?
Jak wykorzystać zasady dynamiki Newtona, by podnieść własną produktywność?
Ciągłe zwiększanie swojej efektywności to jedno z najtrudniejszych wyzwań współczesnych pracowników. Istnieją jednak zasady, które pozytywnie wpływają na naszą produktywność. Dowiedz się, jak podnieść efektywność, wykorzystując zasady dynamiki Newtona.
Jak efektywniej pracować? 4 sprawdzone sposoby na lepszą koncentrację
Czy ktoś lub coś kradnie wciąż twój czas i uwagę? Nawet co 40 sekund nasze skupienie jest wystawiane na próby przez liczne bodźce. Oto 4 strategie na skuteczną koncentrację.
Rynek pracownika wymusza zmiany w organizacji czasu pracy
Problem braku równowagi między czasem poświęconym na zarabianie pieniędzy a tym przeznaczonym na utrzymywanie dobrych relacji z rodziną, przyjaciółmi można odnieść bezpośrednio do zarządzania czasem w przypadku pracowników.
Naukowa pochwała lenistwa
Pracoholizm, chroniczny brak wolnego czasu i nastawienie na zarabianie pieniędzy mogą wyzwalać w nas egoizm i sprzyjać tworzeniu dysfunkcyjnej kultury w organizacji.
Rozpraw się z małpą, która kradnie twój czas
Wszyscy menedżerowie narzekają na jedną rzecz: chroniczny brak czasu. Dlaczego tak się dzieje? Okazuje się, że wszystkiemu winna jest pewna sprytna małpa… Dowiedz się, co to za koczkodan i jak się go pozbyć.
Z zegarkiem w ręku
„Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić” – powiedział kiedyś Albert Einstein i z właściwą sobie przenikliwością trafił w sedno problemu związanego z zarządzaniem czasem.
Pracujesz zdalnie? Oto 8 wskazówek, dzięki którym będziesz pracować efektywniej
Praca w domu wymaga znacznej samodyscypliny. Jak pokonać ewentualne trudności i dobrze zorganizować swoją codzienną pracę?
Ilona Weiss: w korporacyjnych systemach wartości współpraca jest jedną z kluczowych cech
Choć pracownicy narzekają na spotkania, wielogodzinne narady czy konferencje, nie ma od nich ucieczki. Rzecz w tym, aby przekładały się na efekty.
Po co komu urlop? O sztuce odpoczywania
Każde dodatkowe 10 godzin spędzonych na wakacjach zwiększa wydajność pracownika o 8%.
Efektywność, głupcze!
Prowadzenie firmy we współczesnym świecie przypomina grę na kilku fortepianach jednocześnie.
Recepta na brak zaangażowania (i na nudę)
Twórzmy każdego dnia momenty z dreszczykiem emocji oraz niespodziankami. Kwestionujmy rutynę.
Kto ci ukradł czas?
Co robisz ze swoim czasem? Na co konkretnie go przeznaczasz?
Human beings czy human doings?
Żyjesz, planujesz żyć, czy starasz się "odhaczyć" kolejne "taski"? Do której kategorii zaliczy cię twój partner, dziecko, szef czy pracownicy?
Spotkania z nikim i o niczym, czyli jak wydłużyć godzinę o 50 minut
"Ostatnio mocno zirytowało mnie natężenie spotkań w moim kalendarzu." Brzmi znajomo? Też tak macie? Który menedżer nie zmaga się z tym prozaicznym, wydawałoby się, problemem?