Minęło pół roku od wybuchu pandemii, większość firm przetrwała lockdown w lepszej lub gorszej kondycji, lecz koronawirus nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Z jednej strony epidemiolodzy wieszczą powrót zagrożenia, a nawet jego wzrost. Z drugiej – wszyscy oswoiliśmy się z nowym ryzykiem i próbujemy z nim żyć. Dla firm nie jest to łatwa sytuacja, gdyż strumień dotacji wysycha, a wiele gałęzi biznesu dalekich jest od działania w swoim normalnym tempie.
Jak polskie firmy radzą sobie z kryzysem przed zapowiadaną druga falą pandemii? ICAN Research wraz z redakcją „ICAN Management Review” przeprowadził na początku sierpnia kolejne badanie ankietowe wśród 204 organizacji. Z uzyskanych odpowiedzi płyną dwa główne wnioski:
Wniosek 1:
Ponad połowa firm weryfikuje swoje modele biznesowe, aby móc w ogóle kontynuować działalność w zmienionych warunkach. Transformacja nie przebiega łatwo, sporo organizacji ma z tym duże kłopoty i niepokoi się, że kolejna fala pandemii może zagrozić istnieniu ich biznesu, jeżeli zmiany będą nieadekwatne do potrzeb chwili.