RAPORT – DODATEK PROMOCYJNY
Statystyki dowodzą, że zaledwie co trzeci samochód BMW lub MINI w Polsce kupowany jest za gotówkę. Pozostała część to kontrakty kredytowe i – w przeważającej części – leasing. Stąd sukces sprzedażowy uzależniony jest już nie tylko od wysokiej jakości samochodów. Do dobrego wyniku w znacznej mierze przyczynia się solidna oferta tej części koncernu, która odpowiada za własne oferty finansowania i ubezpieczenia, oraz jakość obsługi.
Złożyliśmy wizytę w siedzibie firmy BMW Financial Services Polska, która przygotowuje oferty kredytowe, leasingowe oraz ubezpieczeniowe dla klientów BMW i MINI w Polsce. Chcieliśmy się dowiedzieć, jak musi być zorganizowana firma, aby możliwy był scenariusz, z którego są dumni pracownicy: ok. 5 godzin od „tak” klienta do spełnienia jego motoryzacyjnych marzeń i wyjazdu z salonu. Przebieg jednego z kontraktów BMW Leasing, obsługiwanego przez dealera z Katowic, wyglądał tak:
10:31 Dealer – przykładowa kalkulacja BMW Leasing.
10:33 Dealer – oferta przyjęta przez klienta.
10:41 Dealer – wniosek leasingowy przesłany do akceptacji.
11:12 BMW FS – wniosek zaakceptowany warunkowo.
11:18 Dealer – warunki spełnione przez klienta.
11:22 BMW FS – wniosek zaakceptowany.
11:23 Dealer – stworzenie umowy BMW Leasing.
12:44 Dealer – klient składa podpis na umowie leasingowej.
13:08 BMW FS – dokumenty przekazane do rejestracji samochodu.
14:38 Dealer – pomyślna rejestracja pojazdu.
14:51 Dealer – zawarcie polisy ubezpieczeniowej w programie Ubezpieczenia BMW.
14:59 Dealer – komplet dokumentów sprawdzony i umieszczony w systemie IT.
15:17 BMW FS – informacja do dealera – samochód gotowy do wydania.
15:51 Dealer – kluczyki i dokumenty przekazane klientowi.
15:52 Klient – nieograniczona radość z jazdy!
Minęło 5 godzin i 21 minut! Co stoi za tym sukcesem?
Połączenie sił
Spotkaliśmy się z dyrektorem sprzedaży i marketingu Krzysztofem Zaremskim, który oprowadził nas po „fabryce finansowania” koncernu. BMW Polska i BMW Financial Services Polska mają wspólną siedzibę w jednym z biurowców na warszawskim Mokotowie. Nie bez powodów te dwie niezależne spółki zdecydowały się na połączenie biur. Tylko ścisła współpraca zapewnia sukces ich działaniom.
Serce firmy
Wchodząc do części dedykowanej BMW Financial Services, od razu trafiamy do działu operacji – serca firmy, gdzie analizowane są wnioski leasingowe i uruchamiane kontrakty. Tu wykwalifikowani pracownicy współpracują z kanałem sprzedaży – siecią salonów dealerskich w całej Polsce. Doradcy ds. finansowania i ubezpieczeń u dealerów w całej Polsce obsługują klientów we wszystkim co związane z finansowaniem i ubezpieczeniami. Kompetentnie i fachowo prowadzą ich przez cały okres zawierania i realizacji umowy. Po stronie BMW Financial Services ściśle współpracujące, kilkuosobowe zespoły opiekują się danym kontraktem na poszczególnych etapach niczym sprawnie pracująca linia produkcyjna.
„Na miarę” i „od ręki”
Przechodzimy do działu sprzedaży i marketingu. Tu kładzie się największy nacisk na standardy jakości obsługi oraz tworzenie produktów zaspokajających wyszukane potrzeby miłośników marek BMW i MINI. „Wszystko, co robimy, oceniamy z punktu widzenia klienta, staramy się »wejść w jego buty«. Zadowolenie z naszych usług nie może być mniejsze niż radość z jazdy, którą gwarantują produkty koncernu z Monachium. Czasem czujemy się jak zespół krawców, szyjących elegancki frak – nasza oferta jest szyta na miarę klienta i, co najważniejsze, szybko!” – zdradza nam dyr. Krzysztof Zaremski.
IT w służbie perfekcji
Zaletami BMW Financial Services są szybkość i jakość obsługi oraz skrócone, przejrzyste i spójne procesy na linii producent – dealer – klient. Niejednokrotnie zdarza się, że klient otrzymuje pozytywną decyzję o udzieleniu finansowania w trakcie jednej wizyty u dealera, a czasem nawet wyjeżdża z salonu tego samego dnia nowym BMW – czego dowodem jest przykład podany na początku. Umożliwia to zaawansowany system IT, za pośrednictwem którego pracownicy BMW Financial Services Polska komunikują się z siecią dealerską i realizują kontrakty leasingowe.
Nieudawana personalizacja
Praca BMW Financial Services tylko z pozoru jest powtarzalna. Każdy kontrakt, a więc stojący za nim klient, to indywidualne podejście, bo niesie w sobie odrębną historię. Atutem firmy wobec konkurencji jest ukierunkowanie na obsługę finansową gamy pojazdów BMW Group, w sposób dostosowany do specyfiki produktów oraz zintegrowany z siecią dealerską. Klient może skorzystać z szerokiej gamy produktów promocyjnych, a także nowatorskich rozwiązań, jak np. leasingu z wysoką wartością rezydualną oraz z gwarancją odbioru pojazdu po umownym okresie – znanego pod nazwą handlową BMW Comfort Lease, a dla samochodów MINI – MINI Comfort Lease.