W firmach pracują przedstawiciele różnych generacji. Przez to, że inaczej patrzą na świat, często trudno im się dogadać. Stosując cztery sposoby, szybko przekonasz się, jak wielki potencjał kryje się w multigeneracyjnym miejscu pracy, i uczynisz z pokoleniowych różnic źródło sukcesu firmy.
Od lat słyszymy o konflikcie pokoleniowym. Dlatego niemal nikogo nie dziwi, że pokolenia młodsze (jak Y czy Z) i starsze (jak wyżu demograficznego czy X) nie zawsze się ze sobą dogadują. Sęk w tym, że ostatnimi czasy skala niezrozumienia między poszczególnymi generacjami i wpływ tego zjawiska na biznes są większe niż kiedykolwiek. Skuteczni menedżerowie starają się zapanować nad różnicami międzypokoleniowymi, a co bardziej światli dodatkowo wykorzystują ten wymiar różnorodności, by usprawniać współpracę w zespole i tworzyć wartość dla klientów. Jak możesz stymulować różnorodność pokoleniową? Co zrobić, aby pogodzić ze sobą osoby z różnych generacji?
Jakie są cztery kroki, które należy wykonać, aby siły poszczególnych grup wiekowych uzupełniały się i wzmacniały organizację?
Zobacz kolejną pigułkę wiedzy w postaci wykładu z serii NA TABLICY, realizowanej przez „ICAN Management Review”. Tym razem porad na temat skutecznej współpracy międzypokoleniowej w jednej firmie udziela Piotr Stohnij, ekspert w zakresie zmian pokoleniowych w biznesie, autor książki Koniec alfabetu, a także trener ICAN Institute:
ZAINTERESOWAŁ CIĘ TEN TEMAT? A może wolisz wersję tekstową tego wykładu?
NA TABLICY: Jak skutecznie zarządzać wielopokoleniowym zespołem
W firmach pracują przedstawiciele różnych generacji. Przez to, że inaczej patrzą na świat, często trudno im się dogadać. Stosując cztery sposoby, szybko przekonasz się, jak wielki potencjał kryje się w multigeneracyjnym miejscu pracy, i uczynisz z pokoleniowych różnic źródło sukcesu firmy.
Indeks górny Ilustracje: Piotr Sokołowski Opracowanie: Joanna Koprowska Indeks górny koniecIlustracje: Piotr Sokołowski Opracowanie: Joanna Koprowska