Przedsiębiorstwo, które opuści jeden z segmentów rynku, może w szybkim tempie uzyskać oszczędności dzięki redukcji kosztów obsługi jednej z grup klientów. Jednak w dłuższym terminie, jeśli kierownictwo rozważa powrót na porzucony rynek, naraża się na bardzo wysokie koszty związane z ponownym przełamaniem bariery wejścia.
Agent rozliczeniowy OS Card, starając się zdobyć jak najszerszy obszar rynku, docierał do tej pory do dwóch segmentów klientów. Jednak obawy przed nadchodzącą dekoniunkturą postawiły firmę przed koniecznością optymalizacji kosztów. Prezes OS Card musi ponownie przeanalizować, czym charakteryzują się segmenty, na których funkcjonuje jego firma, i rozważyć, które segmenty są dla niej atrakcyjne i które jest w stanie efektywnie obsłużyć.
Analizując przypadek OS Card, uważam, że przed podjęciem decyzji o wyborze jednego bądź dwóch segmentów rynku Robert Masłowski powinien zlecić przeprowadzenie głębszej analizy, przeprowadzonej zgodnie ze stosowanymi w marketingu zasadami segmentacji rynku. Dyrektorzy działów marketingu i sprzedaży wykonali już pierwszy krok w tym procesie. Doskonale wiedzą, czym charakteryzują się oba segmenty, znają ich rozmiar, rentowność, dynamikę i potencjał.
...