Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Bądź gotowy na nieustanne zmiany

Premium

· · 4 min
Bądź gotowy na nieustanne zmiany

O tym, jak nowoczesne rozwiązania z obszaru automatyzacji i sztucznej inteligencji zmieniają biznes, oraz o atutach polskiego rynku pracy mówi Omar Abbosh – Chief Strategy Officer w firmie Accenture.

Pojawienie się i rozwój nowych technologii podważa dotychczasowe reguły gry i stymuluje rozwój nowych modeli biznesowych. Jak firmy powinny kształtować strategie, by przewidywać wywołane przez nowe technologie zmiany i odpowiednio na nie reagować?

Przełomowe innowacje są zjawiskiem dużo łatwiejszym do przewidzenia, niż się powszechnie uważa. Można wskazać wiele czynników, które je zapowiadają. Kierownictwo powinno znać i rozumieć otoczenie, w jakim funkcjonuje firma, rozpoznawać potencjalne źródła przełomu, by nie dać się zaskoczyć.

Ponadto firmy, które stawiają na innowacje, powinny skoncentrować się na czterech obszarach. Po pierwsze, używać nowych rozwiązań, by ciąć koszty prowadzenia działalności podstawowej. Po drugie, wykorzystywać innowacje, by rozwijać działalność podstawową. Po trzecie, dążyć do skalowalności nowych przedsięwzięć, czyli obserwować nowe trendy i pojawiające się na rynku innowacje oraz szukać w nich inspiracji, które pozwolą stworzyć zupełnie nową ofertę – lepszą, szybszą i tańszą niż dotychczasowa propozycja wartości. Spora trudność polega na tym, by odpowiedzieć na pytanie, jak określić właściwy poziom inwestycji, biorąc pod uwagę to, że niektóre innowacje są dopiero na bardzo wczesnym poziomie rozwoju i w związku z tym są obarczone wysokim ryzykiem. Z kolei inne mogą być nieco bardziej dojrzałe i mniej ryzykowne. Wyzwaniem jest więc to, w jaki sposób planować swoje nakłady na inwestycje. I wreszcie po czwarte, firmy powinny skupić się na czymś, co nazywamy „mądrymi zwrotami” (wise pivots), czyli podzieleniem kapitału i pozostałych zasobów pomiędzy nowym biznesem a działalnością podstawową. Kluczowa jest umiejętność zarządzania tym procesem i równoważenia go w czasie. Firmy, które postępują zgodnie z tymi czterema zasadami, mają duże szanse na odniesienie sukcesu w zmieniającym się środowisku.

Zostało 64% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Omar Abbosh

Chief Strategy Officer w firmie Accenture.

Paweł Górecki

Redaktor "MIT Sloan Management Review Polska"

Polecane artykuły