Pandemia i postępujący kryzys wymagają od przedsiębiorców szybkiego reagowania i ciągłego przystosowywania się do zmiennych warunków biznesowych. Jak zrobić to efektywnie? Odpowiedzią na potrzeby wielu organizacji, nie tylko z branży IT, okazuje się agility. O zaletach i mitach związanych z wykorzystywaniem zwinności w biznesie, podczas Kongresu ICAN Management Review mówiła Magdalena Firlit, akredytowany Professional Scrum Trainer i Agile Transformation Consultant.
Rok 2020 okazał się przełomowy również dla biznesu. Dość niespodziewanie weszliśmy w erę Nowej Normalności, która stała się cezurą działań biznesowych opartych na tradycyjnych metodach zarządzania i założeniach, które jeszcze rok temu były prostą receptą na sukces.
Pytania o przyszłość i kierunek, w który powinny zmierzać organizacje rodzą za sobą potrzebę redefiniowania biznesowych założeń. Stąd coraz większą popularnością cieszy się agility, czyli metoda zarządzania polegająca na sprawnej adaptacji do zmieniających się warunków.
Wykorzystanie agility w działaniach brzmi zachęcająco dla każdego lidera, który poszukuje ścieżek dotarcia do klientów i przestrzeni do rozwoju swojej firmy.
W takim razie czy agility jest dla wszystkich? Jeśli przez ekspertów ten sposób zarządzania jest uważany za idealny w czasie kryzysu, czy przedsiębiorcy masowo powinni zmieniać swoje podejście do prowadzenia biznesu? Istanieją dziedziny, dla których agility jest naturalnym środowiskiem. Należą do nich m.in.: marketing, HR czy sprzedaż.
– Agility jest wszędzie tam, gdzie pojawia się potrzeba eksperymentowania i walidacji hipotez. Tam gdzie mamy niepewność i złożoność, zmienność rynku, zmienność oczekiwań klientów. Agility sprawdzi się w każdej branży, która będzie wymagała częstej adaptacji – mówiła Magdalena Firlit.
Obejrzyj materiał, z którego dowiesz się w w jaki sposób (i czy w ogóle) wprowadzać zwinność w swojej organizacji:
Kongres ICAN Management Review „Liderzy Jutra”
Kongres odbył się 27 i 28 października 2020 roku. Niemal 40 ekspertów z Polski i ze świata podczas swoich wystąpień podzielonych na 13 sekcji tematycznych omówiło najnowsze trendy i innowacje, które już dziś decydują o przyszłości biznesu. Wykładom, wywiadom, debatom i prezentacjom przyglądało się ponad 1500 uczestników.
Kolejne materiały poświęcone Kongresowi, w tym relacje z obu dni wydarzenia oraz poszczególne wystąpienia w formie wideo, znaleźć można pod tym linkiem.