Badania pokazują, że pracownicy są bardziej zaangażowani, gdy firma inwestuje w ich rozwój. Ponadto, aż 94% pracowników deklaruje, że z tego powodu pozostałoby w organizacji dłużej. Firmy, które umożliwiają i zachęcają swój zespół do poszerzania swoich horyzontów są postrzegane jako troskliwe i odpowiedzialne. Zaangażowanie w rozwój pracownika toruje mu drogę do osiągania kolejnych sukcesów w przyszłości, dzięki czemu chce on pozostać w organizacji. Firmy, które inwestują w możliwości rozwoju z dużym prawdopodobieństwem przyciągną pracowników, którzy dążą do doskonałości poprzez rozwój zawodowy. Szkolenia dla pracowników to inwestycja w utrzymanie i pozyskanie najcenniejszych talentów z rynku.
Na czym polega funkcja motywacyjna w zarządzaniu?
Motywacyjna funkcja zarządzania polega na wzmacnianiu w swoich pracownikach zaangażowania i chęci do osiągania celów organizacyjnych. Wynika z niej dostarczanie bodźców, które zachęcają do podejmowania inicjatywy oraz dążenia do doskonalenia i nabywania nowych umiejętności. Wewnętrzną motywację pracownika można wzbudzić nie tylko poprzez roztaczanie wizji podwyżki, ale otwierając przed nim drzwi do spełnienia trzech najważniejszych potrzeb:
autonomii,
mistrzostwa i
poczucia sensu.
Elastyczne godziny pracy, zasoby do realizacji kreatywnych i innowacyjnych projektów oraz kolaboracja między różnymi działami są budulcem poczucia autonomii pracownika. Potrzeba mistrzostwa jest realizowana, kiedy widzimy postępy w swojej pracy i efekty swoich wysiłków. Zadaniem lidera w umożliwieniu realizacji tej potrzeby jest uwidacznianie postępu dokonywanego jako zespół, ale także regularne dawanie informacji zwrotnej poszczególnym jego członkom. Natomiast, poczucie sensu budzi się w pracowniku w sytuacji, kiedy cele organizacji są postrzegane także jako jego własne. Jeśli lider zdoła połączyć cele i oczekiwane rezultaty obydwu stron, zdobędzie nie tylko umysły pracowników, ale także ich serca. Jak zatem wzbudzić motywację wewnętrzną? Wzbudzenie motywacji może nastąpić wieloma sposobami, jednak jednym ze skuteczniejszych, ponieważ przynoszącym obopólne korzyści w postaci wzrostu osobistego i zawodowego oraz rozwoju organizacji, są szkolenia pracowników. Szkolenie pełnią funkcję motywacyjną, ponieważ pozwalają rozwijać umiejętności i zwiększają satysfakcję z pracy.
Na co wpływają szkolenia pracowników?
Szkolenie, które pozwoli znaleźć odpowiednik swoich własnych celów w strategii firmy sprawi, że pracownicy będą postrzegać cele organizacji jako integralne z ich własnymi, a tym samym będą skłonni do włożenia więcej wysiłku w realizację swoich zadań. Szkolenia zamknięte wewnątrz firmy, które odpowiadają na specyfikę jej potrzeb, wyzwań i branży pozwalają menedżerom uspójnić, zrozumieć i podejmować najlepsze praktyki odpowiadające strategii firmy.
Czego oczekujemy od szkolenia?
Na czym bowiem zależy firmom, kiedy myślą o rozwoju swoich menedżerów i pracowników? Na wysokiej jakości: wiedza przekazywana na szkoleniu powinna reprezentować najwyższy poziom merytoryczny, ale być także zaktualizowana i sprawdzona. Chcemy, aby szkolenie było spójne i kompleksowe, szczególnie kiedy program rozwojowy składa się z wielu różnych elementów, np. diagnostyki, e‑learningu czy doradztwa, a każdy z nich jest realizowany przez innego dostawcę. Nie mówiąc już o kosztach – przecież nikt nie chce przepłacać!
Dedykowane programy szyte na miarę
Na szczęście, szkolenia zamknięte ICAN Institute eliminują te problemy i ryzyka. Kiedy przygotowujemy, a później realizujemy nasze projekty, zawsze myślimy zarówno o decydentach reprezentujących firmy, jak i uczestnikach programów. Oto główne elementy oferty ICAN Institute, które warto wziąć pod uwagę:
[](http://MIT Sloan School) Pracujemy z najlepszymi światowymi ekspertami w dziedzinach przewodzenia i zarządzania, sprzedaży i rozwoju biznesu, transformacji cyfrowej oraz wielu innych. Naszym głównym partnerem merytorycznym jest Sloan School ( – według rankingów uczelnia nr 1 na świecie. Nasi eksperci i instruktorzy to wyłącznie najwyższej klasy praktycy i konsultanci. Świadczą o tym bardzo wysokie oceny uczestników programu.
Oferujemy szeroki zakres i kompleksowość rozwiązań – one stop shop. Nasi klienci nie muszą sami „składać” programów z elementów różnych dostawców i ryzykować braku spójności lub problemów, gdy jeden z nich się nie sprawdzi. Zapewniamy spójne rozwiązania dla klienta, dopasowanie, łatwość zarządzania projektami i profesjonalny zespół odpowiedzialny za realizację projektów.
Zapewniamy bardzo dobrą relację ceny do jakości. W stosunku do najlepszych zagranicznych dostawców jesteśmy firmą oferującą taki sam poziom przy istotnie niższych kosztach.
Dopasowujemy rozwiązania do realiów biznesowych klientów. Dobieramy optymalne rozwiązanie do potrzeb klientów. Dla firm, które mają duże potrzeby szkoleniowe i chcą optymalizować wydatki na uczestnika, możemy stworzyć portale wiedzy, szkolić firmowych instruktorów (train‑the‑trainer) i dostarczać innych narzędzi wsparcia. Mniejszym firmom możemy oferować „outsourcing” kompetencji rozwoju pracowników.
Zapewniamy spokój ducha. Naturalnym dla każdego decydenta jest myślenie także w kategoriach potencjalnych problemów i wyzwań. Mając 30 lat doświadczenia i profesjonalny zespół, gwarantujemy, że proces realizacji będzie zawsze odbywał się według najwyższych standardów. Świadczą o tym przykłady firm, które realizują z nami kolejne projekty.
Realizujemy employer branding i HR branding. Opisujemy i prezentujemy studia przypadków firm w naszych mediach. Posiadamy własne redakcje i wydawnictwa MIT Sloan Management Review Polska” i „ICAN Management Review”) oraz portale internetowe. Prowadzimy także aktywną działalność eventową (kongresy, konferencje, webinary, spotkania klubowe), gdzie możemy pokazać doświadczenia związane z rozwojem menedżerów.
Podsumowanie
Szkolenia są kluczowym elementem motywowania pracowników i budowania silnego, zaangażowanego zespołu. Inwestując w rozwój swoich pracowników, firma nie tylko podnosi ich kompetencje, ale także wzmacnia ich lojalność i satysfakcję z pracy. To przekłada się na lepsze wyniki, innowacyjność i przewagę konkurencyjną na rynku. Organizacje, które rozumieją znaczenie ciągłego doskonalenia, zyskują nie tylko w oczach swoich pracowników, ale także klientów i partnerów biznesowych. Warto więc pamiętać, że motywowanie pracownika poprzez szkolenia to inwestycja, która przynosi korzyści wszystkim stronom i przyczynia się do długotrwałego sukcesu firmy.
Pobierz broszurę ICAN Instutute i dowiedz się, jak możemy pomóc Twojej firmie!