Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Dość reklam!

· · 1 min
Dość reklam!

Już chyba głupszej reklamy wymyślić nie mogli – wzdychamy jakże często, gorączkowo szukając pilota, by przełączyć telewizor na inny kanał lub choćby pozbawić go dźwięku.

Po niedługim czasie okazuje się, że jednak mogli i wymyślili – reklamę jeszcze bardziej infantylną niż ta, które miała być szczytem głupoty. A my – oglądając ją – znów żywimy złudną nadzieję, że tym razem to już kres twórczych możliwości autorów promocyjnych klipów. I niestety znów się mylimy…

Toniemy więc w nieistotnych przekazach emitowanych przez wszystkie media: internet, telewizję, radio, prasę, billboardy i urządzenia mobilne. Wszędzie towarzyszą nam ekrany: w smartfonach i tabletach, w bankomatach, w lotniskowych terminalach odpraw, w automatycznych kasach sklepowych oraz w punktach informacyjnych centrów handlowych – wszystkie te urządzenia wyświetlają komunikaty reklamowe. Sieci mediowe przeniknęły do bardzo wielu miejsc, w których codziennie przebywamy: taksówek, pociągów, autobusów, wind, stacji benzynowych, barów, restauracji i wagonów metra. A my mamy tego serdecznie dość!

Aby przyciągnąć uwagę konsumentów i zdobyć ich zaufanie, marketingowcy muszą mniej dbać o to, co reklamy mówią, a więcej o to, co odbiorcy dzięki nim uzyskują.

Powinni zatem myśleć o reklamie oraz produktach i usługach, które ona promuje jak o czymś, co jest w trwały i pożyteczny sposób obecne w życiu konsumentów.

Skoro zatem ludzkie doświadczenie jest reklamowym medium, to jak można je wykorzystać, by zwiększyć zaangażowanie konsumentów w sposób, który przypadnie im do gustu?

Czytaj więcej w notce na stronie jacaszek.pl »

Andrzej Jacaszek

Dyrektor zarządzający ICAN Institute, wydawcy „MIT Sloan Management Review Polska” i „ICAN Management Review”.

Polecane artykuły