W firmach prowadzących wysokiej jakości produkcję, jak choćby tych z sektora motoryzacyjnego, istnieje konieczność systematycznej poprawy jakości produkowanych przez nie wyrobów z jednoczesnym naciskiem na minimalizację kosztów wytwarzania. Taka potrzeba to spore wyzwanie, ale jej spełnienie stanowi warunek dla utrzymania się danej firmy na rynku.
Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny:
Wynajmować pracowników czy zatrudniać?
Co robić, gdy nie wszyscy pracownicy są wystarczająco zaangażowani, a najlepsi odchodzą do konkurencji?
Własnymi siłami bardzo trudno jest prowadzić optymalizację i stawać się coraz tańszym dla klienta przy równoczesnym podnoszeniu jakości tej współpracy, na czym z pewnością zależy firmie Plastmotiv. W pewnym momencie po prostu kończą się pomysły i zaproszenie zewnętrznego partnera, który potrafi zrobić coś sprawniej, będąc specjalistą w danym obszarze, jest szansą na przeprowadzanie kolejnych udanych optymalizacji. Co więcej, w dobie rynku pracownika, z którym obecnie mamy do czynienia w Polsce w wielu branżach, powoli także w motoryzacji, trudno jest zyskać zaangażowanego pracownika, który pozostanie z firmą na dłużej. Dlatego w ramach polityki kadrowej warto stawiać na kilka źródeł pozyskiwania personelu i tak też powinien zrobić Plastmotiv. Oczywiście firma nie może podjąć kroków gwałtownie i bez odpowiedniego ustalenia proporcji pracowników zewnętrznych i pracujących wewnątrz firmy. W biznesie sprawdzają się różne proporcje – często na przykład organizacje korzystają z usług 20% pracowników zewnętrznych oraz zatrudniają 80% pracowników stałych.