Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Jak nie rozczarować się udziałem w szkoleniu menedżerskim?

·
Jak nie rozczarować się udziałem w szkoleniu menedżerskim?

O tym, że dobry menedżer szkoli się całe życie, wiedzą niemal wszyscy. Coraz większym wyzwaniem staje się jednak wybór wartościowych szkoleń, które wpłyną zarówno na rozwój menedżera, jak i całej firmy. Jakimi kryteriami kierować się podczas wyboru?

Menedżerowie powinni stale zdobywać nową wiedzę, nawet jeśli aktualnie ich firma dobrze sobie radzi. Już w połowie lat 90. w książce From Good to Great Jim Collins zauważył, że na ponad 150 przebadanych przez niego przedsiębiorstw praktycznie jedna trzecia firm uznanych za doskonałe przestała istnieć po zaledwie 6 latach.

Wniosek: sukces może być przyczyną przyszłej porażki, ponieważ osłabia czujność i sprawia, że wpadamy w pułapkę schematów. Dlatego trzeba ciągle obserwować otoczenie biznesowe, udoskonalać strategię konkurencyjną i zarządzać rozwojem menedżerskim.

Aby czas i pieniądze poświęcone na zawodowe doskonalenie nie okazały się stracone, warto jednak przestrzegać pewnych zasad. Najlepiej już na początku wyeliminować firmy oferujące szkolenia, które:

  • są prowadzone nie przez praktyków, lecz teoretyków – ci najczęściej przekazują wiedzę w formie wykładu, a ich wywody są często oderwane od realiów biznesowych,

  • nie uwzględniają narzędzi wdrożenia – uczestnicy powinni otrzymać wskazówki, jak krok po kroku wdrożyć metody; są one wręcz najważniejsze w procesie doszkalania, bo bez nich menedżerowie nie zastosują teorii w praktyce,

  • nie uwzględniają polskiego kontekstu – bazują tylko na materiałach tłumaczonych z obcych języków i są oderwane od polskiej rzeczywistości,

  • nie wspierają procesu uczenia się – brak dodatkowych narzędzi pozwalających utrwalić i przećwiczyć omawiany temat, brak wsparcia trenerów podczas wdrażania prezentowanych metod sprawi, że większość z nich nie znajdzie zastosowania w biznesowej praktyce,

  • nie uwzględniają indywidualnego podejścia – bez weryfikacji umiejętności i predyspozycji uczestników trener nie skupia się na ich potrzebach, a oni sami nie mają świadomości, na które elementy szkolenia zwrócić największą uwagę.

Po zdyskwalifikowaniu takich ofert warto zwrócić uwagę, czy szkolenie, w którym chcemy wziąć udział, bazuje na tzw. evidence‑based management, czyli wiedzy opartej na dowodach. Takie podejście wyróżnia ofertę edukacyjną ICAN Institute, której poświęcone zostało webinarium Programy rozwoju menedżerskiego bez tajemnic z 21 września 2016 roku.

Podczas spotkania Andrzej Jacaszek, wiceprezes ICAN Institute, opowiedział o szerokim spektrum programów rozwoju menedżerskiego instytutu, a także o podejściu evidence‑based management. Niestety, z badań wynika, że wiedzę opartą na dowodach stosuje tylko 5% menedżerów.

Te dane są skorelowane z liczbą przedsiębiorstw, które są w stanie przetrwać od momentu powstania przez 10 lat. Udaje się to tylko 7% firm na rynku światowym – przytoczył statystyki Andrzej Jacaszek.

ICAN Institute już niemal od 20 lat przekazuje polskim menedżerom harwardzką wiedzę dostosowaną do polskich realiów. W ofercie programów rozwojowych obecnie znajdują się trzy następujące linie:

1. Linia ogólnego zarządzania, rozwoju kompetencji liderów

Programy:

  • First Time Management – program dla nowo mianowanych menedżerów,

  • Management – roczny program dla doświadczonych menedżerów aktualizujący ich wiedzę o najnowsze metody o potwierdzonej skuteczności,

  • Strategic Leadership Academy – zaawansowany program przeznaczony dla menedżerów pragnących poprawić jakość swojego przywództwa,

  • Personal Leadership Academy – unikatowy program rozwoju miękkich umiejętności przywódczych.

2. Linia sprzedażowa

Programy:

  • ITS Business Acumen – kompleksowy program rozwoju oraz wsparcia handlowców i menedżerów sprzedaży, wyposażający ich w narzędzia, dzięki którym z łatwością staną się partnerami biznesowymi swoich klientów,

  • ITS Sales Management Program – program dla menedżerów liniowych bazujący na rekomendacjach pochodzących z analiz rynków światowych, adekwatnych do polskich uwarunkowań, odpowiada na główne wyzwania w codziennym zarządzaniu handlowcami,

  • ITS Sales Leadership Program – jedyny w Polsce taki program dla dyrektorów sprzedaży pozwalający realnie i bardzo wymiernie zwiększyć efektywność w zakresie zarządzania sprzedażą.

3. Specjalistyczna linia rozwojowa

Programy:

  • IT Manager – kompleksowy program rozwoju kadry zarządzającej zespołami IT,

  • B2B Business Development Program – program dla menedżerów w branży B2B dostarczający wiedzy i narzędzi z zakresu zarządzania wzrostem biznesu,

Webinarium, w którym Andrzej Jacaszek przedstawił ofertę ICAN Institute oraz odpowiedział na pytania uczestników, jest bezpłatnie dostępne tutaj. Z zawartością merytoryczną oraz warunkami uczestnictwa w poszczególnych programach rozwoju menedżerskiego można zapoznać się na ich stronach lub na: ican.pl.

Joanna Koprowska

Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”.

Polecane artykuły