W grudniu 2021 roku TikTok wyprzedził wyszukiwarkę Google pod względem liczby użytkowników. Żadnej innej platformie przez ostatnie kilka lat nie udało się tego osiągnąć. To wydarzenie otwiera nowy rozdział w historii mediów społecznościowych. Ale co oznacza ono dla biznesu?
W połowie 2021 roku liczba użytkowników Tik Toka w Polsce sięgnęła 8 milionów, a dziś jest ich z pewnością jeszcze więcej. Zmianie uległa także struktura wieku korzystających z platformy – według badania agencji Open Mobi aktualnie aż 66% użytkowników to osoby dorosłe. Tik Tok przestaje być jedynie przestrzenią służącą nastolatkom do rozrywki, a staje się narzędziem dotarcia do dojrzewającego segmentu klientów, którzy dysponują własnymi, coraz większymi zasobami.
Z drugiej strony, choć medium jest dostępne na rynku już od 5 lat, wciąż niejednoznacznie ocenia się jego wizerunek. „Tik Tok jest dynamicznym, świeżym medium, nieskrępowanym firmowymi konwenansami. Ale niejeden menedżer PR łapie się pewnie za głowę ze zgrozy, gdy widzi, co jest na tej platformie publikowane” – mówi w rozmowie Jacek Trębecki.
O tym, jak wykorzystać marketingowy potencjał aplikacji opartej na szybko przemijających trendach i nie wpaść w wizerunkową pułapkę, Maria Korcz rozmawia z Jackiem Trębeckim, profesorem Katedry Ekonomii Informacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Z tego odcinka podcastu „ICAN Management Review” dowiesz się m.in.:
Czy wejście na TikToka może być niekorzystne dla wizerunku firmy?
Jak rozróżnić trendy, w które warto się zaangażować?
Jakie znaczenie w porównaniu do innych mediów społecznościowych ma TikTok?
Jaka jest przyszłość tej platformy?
Posłuchaj całej rozmowy TUTAJ.