Instytucje z sektora bankowego mogą korzystać z usług outsourcingowych w ograniczonym zakresie, kwestie te reguluje kodeks cywilny oraz ustawa o prawie bankowym. To w naturalny sposób zawęża krąg firm, z których usług mogą korzystać banki. Fortis Bank już od kilku lat współpracuje w wielu obszarach, m.in. w zakresie IT, archiwizacji dokumentów, masowej korespondencji, łącznie z ok. 30 zewnętrznymi dostawcami w wąskim rozumieniu pojęcia outsourcingu. Ponadto bank współpracuje w szerokim zakresie z wieloma pośrednikami kredytowymi.
Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny »
Idealny dostawca usług outsourcingowych
Firmy korzystające z outsourcingu tradycyjnie oczekują od dostawcy umiejętności efektywnego realizowania zleconego procesu biznesowego.
Nasze oczekiwania wobec partnerów są inne niż na początku współpracy. Nadal ważną rolę przy wyborze odpowiedniego dostawcy usług odgrywa koszt, ale nie jest to podstawowy warunek nawiązania współpracy. Coraz większego znaczenia nabierają dodatkowe korzyści, jakie może nam przynieść współpraca. Najważniejsza jest poprawa jakości i bezpieczeństwa naszych usług. Oczekujemy, że dostawca nie tylko zrealizuje zapisane w umowie zobowiązania, ale spojrzy na kwestię jakości z perspektywy naszych klientów. Kluczowym zagadnieniem w naszej ocenie jest też gotowość partnera do aktywnego konsultingu w zakresie usprawniania naszych i swoich procesów.