W Polsce rozterki zarządów związane z wykorzystaniem kapitału na prorozwojowe inwestycje nie są tak mocno widoczne choćby dlatego, że nie obserwujemy takiego przesytu kapitału, jak w USA lub innych krajach rozwiniętych. U nas kapitał nadal jest towarem deficytowym, szczególnie w takich branżach jak budownictwo. Dla deweloperów kapitał jest jednym z podstawowych narzędzi pracy i zdajemy sobie sprawę, że nie sposób go pozyskać bez wprowadzania innowacji, w tym szczególnie rynkotwórczych, które umożliwią nam zagospodarowanie istniejących na rynku luk i pozyskanie przewagi konkurencyjnej. W przypadku firmy Dolcan innowacjami rynkotwórczymi można nazwać oferowane przez nas grupy produktów, które pozwoliły na pozyskanie nowych segmentów klientów i zajęcie nisz na polskim rynku nieruchomości mieszkaniowych.
Nowe grupy produktów
Najlepszym przykładem takiego innowacyjnego produktu jest nowa kategoria – miniapartamenty – i pierwsza inwestycja z tej grupy – Miasteczko Rubikon...