Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Kruche osobowości

Premium

· · 3 min
Kruche osobowości

O tym, czy talent stanie się dla nas ciężarem, w dużej mierze decydują mechanizmy głęboko zakorzenione w naszej osobowości. Organizacje często wzmacniają niekorzystne postawy, ale mogą nauczyć się, jak pozytywnie wpływać na rozwój uzdolnionych pracowników.

Od lat pracuję z menedżerami i utalentowanymi pracownikami, którzy są niekwestionowanymi ekspertami od sprawiania wrażenia. Wrażenia ludzi zdeterminowanych, pewnych siebie, sprawnych fachowców w dziedzinach, którymi się zajmują. Z każdym kolejnym naszym spotkaniem coraz śmielej zdejmują tę maskę, by nierzadko pierwszy raz od wielu lat pokazać swoje prawdziwe, trudne emocje i potężny stres, który każdego dnia im towarzyszy. Niemal każda z tych osób wykazuje skłonność do ucieczki. Jak to się dzieje, że wybitnie utalentowani pracownicy w pewnym momencie rozwoju kariery zawodowej borykają się z tego typu problemami?

Kluczem do rozpoznania źródła problemu jest uświadomienie sobie, czym są talenty. Talentami są właściwe wrodzone wzorce myślenia, odczuwania bądź zachowania, które zapisane są w mózgu w postaci połączeń synaptycznych. Istotne jednak jest nie tylko to, jak dużo połączeń synaptycznych ma dana osoba, ale przede wszystkim, w jakim stopniu potrafi je wykorzystać. Każdy człowiek ma pewne wrodzone talenty, jednak z biznesowego punktu widzenia interesujące są czynniki pozwalające na efektywne wykorzystanie zdolności w sytuacjach zawodowych. W tym kluczową rolę pełni osobowość człowieka, a zwłaszcza szczególne jej „rodzaje”.

Zostało 66% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »