Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Lojalność pracowników w zasięgu ręki

Premium

· · 4 min
Lojalność pracowników w zasięgu ręki

Nowe technologie komunikacyjne, automatyzacja, młodsze pokolenia wchodzące na rynek pracy, nowe modele biznesowe – wszystkie te czynniki sprawiają, że rynki pracy ulegają daleko idącym przeobrażeniom.

Skalę i kierunek zmian pokazują dwa raporty przygotowane przez ADP Research Instiute oraz agencję Opinion Matters. Pierwszy, o nazwie Evolution of Work 2.0, koncentruje się na pojęciu lojalności pracowników wobec firmy w zmieniającym się otoczeniu. Wskazuje na rozbieżności w postrzeganiu przywiązania do firmy przez pracodawców i pracowników. Powstał na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych w 13 krajach, na próbie ponad pięciu tysięcy pracowników i ponad trzema tysiącami pracodawców. Drugi raport, o nazwie The Workforce View in Europe 2017, koncentruje się na rynku pracy Starego Kontynentu. Także omawia stosunek pracowników do częstych zmian miejsca pracy oraz czynniki, które motywują ich do pozostawania u jednego pracodawcy przez długi czas.

Badania podsumowane w obu raportach pokazują, że pracownicy zarówno w Europie, jak i na innych kontynentach są generalnie zadowoleni z pracy, ale ostrożnie podchodzą do oceny bezpieczeństwa zatrudnienia. Sceptycznie patrzą też na możliwości rozwoju osobistego, jakie oferują im macierzyste firmy. W tym kontekście w obu opracowaniach na pierwszy plan wysuwa się wyraźny rozdźwięk w postrzeganiu rynku pracy przez pracodawców i pracowników w takich kwestiach, jak: zarządzanie talentami, rekrutacja i utrzymanie pracowników oraz wydajność organizacji.

Zostało 79% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »