Wyzwania Banku 55 są typowe dla firm, które mają do czynienia z przejęciami. W mediach i na rynku może pojawić się plotka czy też przeciek o transakcji, podczas gdy firma nie jest gotowa lub po prostu nie może przekazać pracownikom pełnych informacji o połączeniu. Bez względu na to, co jest powodem tego braku gotowości, gdy poufna informacja staje się powszechnie znana, konieczne jest podjęcie natychmiastowych działań. Pracownicy stanowią fundament każdego biznesu, a zdemotywowani i zaniepokojeni zamiast na pracy skupią się na spekulacjach i szukaniu sposobu na przetrwanie.
W przypadku każdego połączenia istnieją trzy główne zagrożenia, jeśli chodzi o zarządzanie ludźmi. Pierwszym jest dekoncentracja i wynikający z niej brak skupienia na dostarczaniu wyników. Drugie polega na tym, że pracownicy mogą zacząć się rozglądać za nowym miejscem pracy. Trzecim zaś jest ryzyko, że firma przestanie przestrzegać procedur, a w branżach regulowanych – wytycznych co do zgodności z przepisami. Wszystkie te zagrożenia pojawiają się natychmiast po upublicznieniu wiadomości o potencjalnym przejęciu.
To jest komentarz eksperta. Przeczytaj tekst główny »
Jak zażegnać kryzys informacyjny
Pracownicy polskiego oddziału brytyjskiego banku dowiadują się z internetu o przejęciu ich firmy przez amerykański koncern. Zarząd unika przekazania zatrudnionym przejrzystych informacji, co drastycznie obniża ich zaangażowanie i pogarsza atmosferę w zespole. Kilku kluczowych menedżerów zastanawia się, jak zapanować nad chaosem, zanim odbije się on na wynikach banku.
...
Przeczytaj kolejny komentarz »
Roman Przybylski: Czasami trzeba podejmować zasadnicze działania
W sytuacji przejęcia to inwestor powinien być najbardziej zainteresowany przekazaniem pracownikom niezbędnych informacji we właściwej formie.