TZMO to jeden z niewielu byłych państwowych producentów dóbr konsumpcyjnych, którzy nie tylko przetrwali jako niezależne firmy, ale wręcz prosperują na rynku zdominowanym przez globalnych producentów. TZMO, sprywatyzowane w 1991 roku przez pracowników i kadrę kierowniczą, w ciągu ostatniej dekady ponad czterokrotnie zwiększyły zatrudnienie w grupie kapitałowej. Obok szczegółowo opisanej skutecznej ekspansji do Rosji i na Ukrainę dużym sukcesem firmy jest obrona pozycji lidera na rynku polskim, gdzie firma utrzymała 60% udziałów pod względem ilości sprzedawanych produktów.
Casus TZMO to niestety rzadki przykład skutecznej ekspansji polskiej firmy na rynek rosyjski. To także przykład wykorzystania szansy, której – mimo bliskości kulturowej, językowej oraz podobnej skali transformacji gospodarczej – wiele polskich firm nie wykorzystało. TZMO to wreszcie przypadek zadający kłam twierdzeniom, że tylko duże międzynarodowe koncerny mają szansę przetrwać na rynku konsumenckim i że te małe od razu powinny się poddać.