Tu, teraz, dla mnie – tak można scharakteryzować oczekiwania współczesnego odbiorcy wobec przekazywanych mu treści.
Popularyzacja cyfrowych środków przekazu, Internetu i technologii mobilnych uczyniła z naszego świata globalną wioskę, w której niemal wszyscy mogą porozumiewać się w czasie rzeczywistym, wymieniając zadziwiające ilości informacji. Wpływa to na nasze przyzwyczajenia, zachowania, sposoby komunikacji i konsumpcji mediów.
Coraz więcej osób oczekuje, że otrzyma interesujące treści we właściwym momencie i niezależnie od miejsca, gdzie się znajdują. Procesom tym towarzyszy eksplozja liczby nowych twórców treści – do tradycyjnych mediów dołączyły bowiem internetowe serwisy informacyjne, które tworzą setki milionów osób, publikując m.in. filmy na YouTube, prowadząc blogi czy dyskutując w social media. W efekcie każdy z nas może znaleźć informacje odpowiadające swoim zainteresowaniom – nawet tym niszowym.