Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Praktyczne zastosowanie metod analitycznych Big Data

Premium

· · 6 min
Praktyczne zastosowanie metod analitycznych Big Data

Jakie ma znaczenie i jaką rolę może odegrać Big Data? Oto praktyczne zastosowanie nowoczesnych metod analitycznych przez jednego z największych operatorów telekomunikacyjnych w Europie Zachodniej.

W artykule przedstawiono korzyści biznesowe, jakie można osiągnąć w wyniku zastosowania analityki Big Data, w szczególności analiz sekwencji zdarzeń i interakcji klienta z operatorem. Analizy te pozwalają lepiej zrozumieć zachowania i oczekiwania klientów, co umożliwia z kolei poprawę standardów i efektywności obsługi klientów oraz w ostatecznym rozrachunku zwiększenie dochodów operatora.

Partnerem merytorycznym materiału jest Teradata, światowy lider oferujący kompleksowe platformy analizy danych, aplikacje marketingowe i analityczne, a także usługi doradcze wspierające organizacje w dążeniach do zwiększenia konkurencyjności dzięki podniesieniu jakości danych oraz relacji z klientami. Więcej informacji na stronach teradata.com i teradata.pl.

Tło problemu

Niewiele branż zostało w ostatnich latach zmuszonych do tak fundamentalnych zmian modelu biznesowego, jak to się stało w przypadku dostawców usług telekomunikacyjnych. Przez wiele lat firmy te miały przewidywalne i niezawodne źródło dochodów oparte na świadczonych usługach głosowych. Obecnie firmy zmuszone są do oferowania znacznie szerszej gamy usług, nie tylko telekomunikacyjnych. Coraz wyraźniejszy trend spadku przychodów z usług głosowych jest tylko częściowo kompensowany poprzez nowe typy usług opartych na transmisji danych. Jednak nawet te przychody z nowych typów usług są obecnie zagrożone przez nową konkurencję. Firmy, takie jak Netflix, Spotify, aż po Google i Apple, korzystają z infrastruktury operatorów telekomunikacyjnych i zaczynają dominować na rynku w dostarczaniu treści w tzw. modelu „over‑the‑top” (OTT).

Zostało 75% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »