Jakie ma znaczenie i jaką rolę może odegrać Big Data? Oto praktyczne zastosowanie nowoczesnych metod analitycznych przez jednego z największych operatorów telekomunikacyjnych w Europie Zachodniej.
W artykule przedstawiono korzyści biznesowe, jakie można osiągnąć w wyniku zastosowania analityki Big Data, w szczególności analiz sekwencji zdarzeń i interakcji klienta z operatorem. Analizy te pozwalają lepiej zrozumieć zachowania i oczekiwania klientów, co umożliwia z kolei poprawę standardów i efektywności obsługi klientów oraz w ostatecznym rozrachunku zwiększenie dochodów operatora.
Partnerem merytorycznym materiału jest Teradata, światowy lider oferujący kompleksowe platformy analizy danych, aplikacje marketingowe i analityczne, a także usługi doradcze wspierające organizacje w dążeniach do zwiększenia konkurencyjności dzięki podniesieniu jakości danych oraz relacji z klientami. Więcej informacji na stronach teradata.com i teradata.pl.
Tło problemu
Niewiele branż zostało w ostatnich latach zmuszonych do tak fundamentalnych zmian modelu biznesowego, jak to się stało w przypadku dostawców usług telekomunikacyjnych. Przez wiele lat firmy te miały przewidywalne i niezawodne źródło dochodów oparte na świadczonych usługach głosowych. Obecnie firmy zmuszone są do oferowania znacznie szerszej gamy usług, nie tylko telekomunikacyjnych. Coraz wyraźniejszy trend spadku przychodów z usług głosowych jest tylko częściowo kompensowany poprzez nowe typy usług opartych na transmisji danych. Jednak nawet te przychody z nowych typów usług są obecnie zagrożone przez nową konkurencję. Firmy, takie jak Netflix, Spotify, aż po Google i Apple, korzystają z infrastruktury operatorów telekomunikacyjnych i zaczynają dominować na rynku w dostarczaniu treści w tzw. modelu „over‑the‑top” (OTT).