Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!
Co mają ze sobą wspólnego malowanie na asfalcie z pogryzionymi cenówkami i podpisywaniem słonia? O tym, jak rozwijać nowe obszary biznesu, łącząc zarządzanie przez wartości z myśleniem projektowym, opowiada Magdalena Bartczak, odpowiedzialna za strategię i rozwój w Manufakturze Goplana.
Colian Holding to czołowy polski producent słodyczy, właściciel takich marek, jak: Grześki, Solidarność, Hellena, Goplana, Jeżyki. Firma eksportuje produkty do ponad 60 krajów świata. Jedną spośród najmłodszych spółek należących do grupy kapitałowej Colian Holding jest Manufaktura Goplana, w której jestem odpowiedzialna za rozwój nowych projektów. Nowy podmiot powołano po to, aby z jednej strony pełnił rolę inkubatora pomysłów, a z drugiej – aby odnosił się do firmowych tradycji i gromadził wiedzę zebraną w organizacji. Nowe centrum kreatywno‑koncepcyjne od początku mogło korzystać z szerokich możliwości i zasobów spółki matki. Będąc wyodrębnionym i niezależnym podmiotem, omijało bezwład wielkiej grupy kapitałowej. Dzięki temu można było szybko uruchamiać nowe projekty, w tym placówki handlowe i różnego rodzaju punkty styku marki z klientem. O znaczeniu tej jednostki dla organizacji świadczy fakt, że prezesem spółki został Łukasz Kolański, syn właściciela holdingu.
...