Firmy w Polsce i na świecie zaczynają dostrzegać korzyści z działań na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu. CSR staje się dla nowoczesnych organizacji obowiązkiem – zarówno wobec klientów, jak i pracowników. Największym wyzwaniem jest jednak efektywne rozwiązywanie realnych problemów.
Partnerem materiału jest AmRest.
Konsumenci oczekują nie tylko najwyższej jakości produktów, ale chcą też utożsamiać się z wartościami, zgodnie z którymi dana firma funkcjonuje. Tworząc strategię CSR, warto jednak zwrócić uwagę nie tylko na pozytywny wymiar wizerunkowy i biznesowy, jaki przedsiębiorstwo może zyskać dzięki zaangażowaniu w działania na rzecz społeczności lub środowiska.
Edukacja młodzieży
AmRest skupia swoje programy CSR‑owe głównie na działaniach na rzecz społeczności lokalnych. W ramach jednego z nich w zeszłym roku powstał niezwykły projekt – SIEMACHA Spot Wrocław w Centrum Handlowym Magnolia Park we Wrocławiu. Placówka jest przykładem innowacji społecznej opartej na międzysektorowym partnerstwie: biznes (AmRest, Multi Poland) – NGO (Stowarzyszenie SIEMACHA) – samorząd (Miasto Wrocław). SIEMACHA Spot to miejsce spotkań młodych osób, które dzięki swojej pasji i pomysłowości tworzą społeczność pełną energii i dającą duże możliwości rozwoju, a sobie samym stwarzają szansę na lepszy start w dorosłe życie. To także nowoczesna placówka rozwojowo‑edukacyjna dla dzieci i młodzieży z Wrocławia. Wykwalifikowana kadra, starannie przygotowany program zajęć i świetne wyposażenie sprawiają, że SIEMACHA Spot jest doskonałym miejscem dla młodych ludzi, którzy potrzebują wsparcia. Działalność SIEMACHA Spot stwarza wiele możliwości również dla pracowników AmRest i ich bliskich do podzielenia się wiedzą.
AmRest jako partner strategiczny zobowiązał się do sfinansowania budowy, a także bieżącej współpracy z placówką SIEMACHA Spot, poprzez zaangażowanie wolontariuszy. Wolontariusze AmRest prowadzą kurs języka angielskiego, zajęcia sportowe i psychoterapeutyczne, pomagają także dzieciom w odrabianiu lekcji, a także organizują różne wydarzenia, m.in. bal przebierańców. Specjalnie dla wychowanków wrocławskiej placówki powstał program warsztatów Akademia Kulinarna. Spółka ufundowała całkowicie wyposażoną kuchnię z profesjonalnym sprzętem, gdzie młodzi ludzie mogą poznawać podstawy gotowania.
Chcesz poznać więcej przełomowych idei?
Zainspiruj się! Pobierz bezpłatny pakiet harwardzkich artykułów „Przełomowe idee”, który dostarczy Ci kolejnych pomysłów biznesowych – wprost od najważniejszych współczesnych autorytetów zarządzania.
Dla dobra lokalnych społeczności
Realizowanie strategii CSR w AmRest obejmuje zaangażowanie firmy w wiele projektów społecznych oraz współpracę zarówno z największymi organizacjami charytatywnymi w Polsce, jak i z lokalnymi stowarzyszeniami i fundacjami. Do aktywnej działalności prospołecznej zachęcamy również pracowników, służy temu inicjatywa „Wolontariusze AmRest”. Od 2015 roku w firmie jest organizowany konkurs grantowy, dzięki któremu pracownicy AmRest wspierają potrzebujących ze swoich okolic. Dzięki tej inicjatywie pomagają dzieciom, osobom niepełnosprawnym, seniorom oraz zwierzętom. Pracownicy AmRest chętnie angażują się również w wiele innych akcji społecznych, takich jak wspólne sadzenie drzew, wigilia dla ubogich czy zbieranie darowizn na rzecz potrzebujących.
Nieocenioną wartością, jaką firma czerpie z tego rodzaju działań, jest zwiększanie zaangażowania pracowników. AmRest stara się tworzyć radosne miejsce pracy, w którym pracownicy chcą być, rozwijać się i dawać z siebie jak najwięcej. Dzięki różnym formom wolontariatu pracowniczego bardziej utożsamiają się z firmą i stają się ambasadorami jej marki. Ponadto tworzenie pozytywnego środowiska pracy opartego na silnej kulturze odpowiedzialności społecznej poprawia wydajność oraz kreatywność pracowników. Jest to również silne narzędzie tworzenia marki pracodawcy. Zwiększa zdolność przyciągania nowych talentów i zatrzymywania zatrudnionych – firma znana z działalności społecznej staje się atrakcyjnym miejscem pracy i przyciąga najlepszych specjalistów.
Społeczna odpowiedzialność biznesu przestaje być wyróżnikiem przedsiębiorstwa, staje się koniecznością dla firm chcących utrzymać się na rynku. Coraz więcej przedsiębiorstw uświadamia sobie, że aby rozwijać biznes, muszą stać się odpowiedzialnymi uczestnikami życia społecznego.