O tym, jak firmy powinny świadomie kształtować swoje marki, opowiada Krzysztof Langer, założyciel i prezes agencji brandingowej Admind Branding & Comunications.
Rola marki zmieniała się na przestrzeni lat. Początkowo było nią budowanie świadomości znaku towarowego, później racjonalne budowanie świadomości marki, a następnie emocjonalne budowanie świadomości marki. Czwarty etap ewolucji to kulturowe budowanie świadomości marki.
Aktualnie jesteśmy świadkami kreacji marek świadomych – takich, które są symbolami przekonań i kreatorami doświadczeń. Przykładem takiej marki jest LEGO.
Biznes coraz śmielej stawia na wyższy cel niż tylko zysk. Tych firm przybywa z każdym rokiem. To właśnie są świadome marki.
Według Krzysztofa Langera coraz istotniejszą cechą firm jest ich aktywność. Takie firmy kierują się w działaniu np. troską o środowisko. Przykładem tego typu przedsiębiorstwa jest Patagonia.
Inspirujący cel organizacji - wyznacza kierunek rozwoju świadomych firm.
Jak podkreśla prelegent, brak spójności i autentyczności to główne ryzyko prowadzące do utraty zaufania przez konsumentów.
Świadome marki mają lepsze wyniki i osiągają wyższe poziomy satysfakcji pracowników i klientów.
Przespanie zmian społecznych i kulturowych może być druzgocące w skutkach – także dla firm.
Zobacz całe wystąpienie w formie wideo:
Kongres ICAN Management Review „Liderzy Jutra”
Kongres odbył się 27 i 28 października 2020 roku. Niemal 40 ekspertów z Polski i ze świata podczas swoich wystąpień podzielonych na 13 sekcji tematycznych omówiło najnowsze trendy i innowacje, które już dziś decydują o przyszłości biznesu. Wykładom, wywiadom, debatom i prezentacjom przyglądało się ponad 1500 uczestników.
Kolejne materiały poświęcone Kongresowi, w tym relacje z obu dni wydarzenia oraz poszczególne wystąpienia w formie wideo, znaleźć można pod tym linkiem.