Szkolenia dla biznesu to obok działalności wydawniczej podstawowa działalność ICAN Institute. Od ponad 20 lat kształcimy polskich liderów oraz menedżerów i doskonale wiemy, jak ważne jest nieustanne poszukiwanie nowych rozwiązań oraz jak trudno jest być o krok przed konkurencją. Dlatego ze szczególną satysfakcją polecam Państwu lekturę bieżącego wydania naszego magazynu, które w znacznej mierze poświęcamy właśnie tematyce kształcenia nowego pokolenia liderów.
Wyzwania współczesnego świata wymagają wyjścia poza tradycyjne formy nauczania, o czym piszą autorzy tekstu Przyszłość branży kształcenia liderów, analizując przyczyny słabej efektywności nauki na uczelniach biznesowych. Przyszłością szkoleń biznesowych, twierdzą profesorowie Mihnea Moldoveanu i Das Narayandas, jest „chmura do spersonalizowanej edukacji”, czyli zbiór kursów internetowych, platform interaktywnych i narzędzi cyfrowych, oferowanych zarówno przez uznane instytucje edukacyjne, jak i firmy na dorobku. W kolejnym artykule, zatytułowanym Ucz się od ludzi, a nie w salach wykładowych, pokazujemy możliwości nauki i rozwoju, jakie niesie ze sobą networking. Obszerny blok edukacyjny zamykamy tekstem Rozwój zawodowy leży w gestii samych pracowników, w którym przedstawiamy opinie ekspertów do spraw kształcenia menedżerów z takich firm, jak: Tata Business Excellence Group, American Express czy McKinsey & Company.
Cytowani przez nas eksperci wiele nadziei wiążą z technologiami sieciowymi i rozwiązaniami platformowymi. Dzięki rewolucji cyfrowej łatwiej można dziś nie tylko przekazywać wiedzę pracownikom, ale też czerpać od nich pomysły. To właśnie aplikacje mobilne i internet usprawniają proces tworzenia nowatorskich rozwiązań, choć większość firm wciąż nie potrafi wykorzystać dobrodziejstw cyfryzacji. Jak to czynić skutecznie, wyjaśniamy w artykule Dlaczego niektóre platformy kwitną, a inne mają kłopoty.
Polecam też Państwu pozostałe artykuły i z okazji zbliżających się świąt Wielkiejnocy życzę samych sukcesów edukacyjnych na polu zawodowym i prywatnym.