Jak wdrażać programy, które nie tylko służą innym, ale też wzmacniają konkurencyjność organizacji? Poznaj najlepsze praktyki w obszarze CSR stosowane przez polskie firmy.
W samej Unii Europejskiej każdego roku wytwarzamy około 2,5 miliarda ton odpadów. Gospodarka obiegu zamkniętego, promowana w ostatnim czasie przez europejskie instytucje, może rozwiązać liczne problemy związane z zarządzaniem odpadami, a także przynieść korzyści biznesowi. Zdaniem komisarzy unijnych, kształtowanie obiegu zamkniętego to idealne rozwiązanie dla środowiska i dla europejskich firm, które pozwoli na wzrost innowacyjności, redukcję kosztów i rozwój ekosystemu funkcjonowania przedsiębiorstw.
Troska o środowisko jest jednym z najważniejszych trendów CSR w 2018 roku. Potencjalne zyski związane z prowadzeniem działań odpowiedzialnych środowiskowo skłaniają biznes do działania. Motywację mogą także stanowić nieprzyjemne konsekwencje nieprzystosowania się do realiów i trendów rynkowych. Na ręce firm patrzy dziś wielu interesariuszy: regulatorzy, media, społeczności lokalne, klienci, pracownicy, a nawet potencjalni kandydaci do pracy. O ile jeszcze kilka lat temu przedstawiciele biznesu mogli kręcić nosem na wszelkie działania niezwiązane bezpośrednio z ich podstawową działalnością, o tyle dziś nie mają wyjścia: bez dbałości o ekosystem, w ramach którego funkcjonują, mogą po prostu przestać istnieć. Liczne badania dowodzą, że zależność między sukcesami przedsiębiorstwa a jego zaangażowaniem na rzecz dobrostanu członków społeczności jest ogromna. Potwierdzają to historie firm omówione na łamach tegorocznego wydania specjalnego „Harvard Business Review Polska” dotyczącego społecznej odpowiedzialności biznesu.
Otoczenie ma znaczenie
Już teraz możesz pobrać numer specjalny HBRP. Wystarczy, że klikniesz w poniższy przycisk.