W trudnej sytuacji, w jakiej znalazło się kierownictwo biura podróży Arkatour, oferta serwisu zakupów grupowych RabatTon wydaje się szansą na poprawę sprzedaży. Jednak czy na pewno firma powinna zdecydować się na taką współpracę? Uważam, że potrzebna jest tu chłodna kalkulacja potencjalnych zysków i strat związanych z zaangażowaniem w zakupy grupowe.
Gdy biuro podróży umieści w sprzedaży grupowej dobrze skonstruowaną ofertę (odpowiednia liczba kuponów, wysoki rabat, liczba kuponów dostosowana do możliwości biura), może liczyć na szybką sprzedaż pozostałych miejsc na wyjazdy w Alpy. Może też spodziewać się skokowego wzrostu świadomości istnienia marki Arkatour i jej atrakcyjnej oferty. W końcu obecność w serwisach zakupów grupowych to, jak powiedział Kurkowski, „darmowa reklama, która jest w cenie współpracy”. Korzystne jest także to, że RabatTon jest dużym serwisem, który działa w dużych miastach i tym samym może docierać do osób nieco zamożniejszych.
Ale od razu nasuwa się cały szereg pytań: Jakie będą konsekwencje tej szybkiej sprzedaży? Jakich klientów przyciągnie swoją ofertą Arkatour? Jaki będzie efekt finansowy tego przedsięwzięcia? Czy ten sposób zwiększenia sprzedaży jest najwłaściwszą strategią? Jakie są alternatywy działania? Jak takie działanie wpłynie na markę? I jak wpłynie na klientów, którzy już wykupili wycieczki w cenach bez rabatu? Te wątpliwości muszą być rozwiązane przed ewentualnym rozpoczęciem współpracy z RabatTonem! Spróbujmy znaleźć odpowiedzi na te pytania.
...