
Artur Dzięgielewski
Head of HR & Accounting w SmartLunch, ekspert w obszarze HR, opiekun merytoryczny klubu HR Ican Institute
Employer branding jako jedno z narzędzi HR
Działania employer branding mają na celu przede wszystkim zbudowanie pozytywnego wizerunku organizacji. To z kolei powinno się przełożyć na wizerunek firmy przyjaznej dla kandydatów i pracowników.
Atrakcyjne ogłoszenie o pracę: jak napisać dobry anons?
Rekrutacja to zazwyczaj proces długotrwały. Od pierwszej publikacji do faktycznego zatrudnienia konkretnej osoby mija wiele czasu. Jeśli ten proces ma być płynny, to należy zadbać o to, by każdy etap był precyzyjnie zaplanowany. Pierwszym etapem jest publikacja ogłoszenia.
Wirtualna rzeczywistość w procesie onboardingu
Polskie firmy coraz częściej napotykają na trudności z pozyskaniem pracowników. Jak podaje GUS stopa bezrobocia w sierpniu 2021 wyniosła 5,8 i była najniższa od ponad roku. Oznacza to, że pozyskanie talentów z rynku może być w najbliższych miesiącach niełatwym procesem. Dlatego dla reputacji firmy tak ważny jest dobrze przeprowadzony onboarding. Na przykład za pomocą VR.
Znaczenie firmowej strony „kariera” w procesie rekrutacyjnym
Wykorzystywanie firmowej zakładki „kariera” powinno stanowić zadanie o wysokim priorytecie dla każdego działu HR. Aby jednak taka strona spełniała właściwie swoją rolę, należy ją rzetelnie przygotować.
Dlaczego zmieniamy pracę
Zmieniam pracę! Wiele osób podjęło tę decyzję przynajmniej raz w życiu, niektórzy częściej, nawet znacznie częściej. Zbadaliśmy, co przekonuje zatrudnione osoby, że sytuacja dojrzała do zmian.
Dyskryminacja ze względu na wiek. Bolączka polskich pięćdziesięciolatków
Sytuacja osób powyżej 50 roku jest nie do pozazdroszczenia. Urodzeni przed 1971 rokiem, chcący zmienić pracę, borykają się obecnie ze sporymi trudnościami. Czasy kiedy ich umiejętności, doświadczenie i wiedza stanowiły niepodważalny atut odeszły w zapomnienie.