
Artur Dzięgielewski
Head of HR & Accounting w SmartLunch, ekspert w obszarze HR, opiekun merytoryczny klubu HR Ican Institute
Dobrostan w pytaniach i odpowiedziach (część II)
Troska o dobrostan pracowników wpływa na wzrost ich satysfakcji z pracy, efektywniejsze nawiązywanie relacji, sprawniejszą komunikację oraz lepszą kondycję psychiczną i fizyczną. Dbający o niego pracodawcy mogą więc liczyć na szybsze realizowanie zadań i celów organizacyjnych, zmniejszenie absencji chorobowej oraz rotacji pracowników, a tym samym na lepszy wizerunek firmy na rynku pracy.
Dobrostan w pytaniach i odpowiedziach
Współczesne organizacje posługują się różnymi narzędziami oraz praktykami w celu pozyskania kandydatów i utrzymania ich przy sobie. Świadomość pracodawców o potrzebie dbania o kapitał ludzki sukcesywnie rośnie i równolegle uwypukla się też potrzeba umiejętnego łączenia sfery prywatnej i zawodowej.
Przekazywanie informacji zwrotnej jako jedna z kluczowych umiejętności lidera
Współczesne organizacje powinny szczególnie dbać o obsadzanie na stanowiskach liderów osób z odpowiednimi kompetencjami, które swoim zachowaniem i pracą będą odpowiednio modelować atmosferę w zespole i wpływać tym samym na zmniejszenie poziomu rotacji w firmie.
Chcesz rozwinąć swoją firmę? Postaw na ludzi
Fundamentem każdej firmy są ludzie. To oni odpowiadają za zysk (lub jego brak), rozwój oraz wizerunek marki. Wielu przedsiębiorców stawia sobie pytania: Jak inni robią to, że są najlepsi? Dlaczego osiągają takie sukcesy? Czemu jakaś firma jest wiodącą na rynku? Odpowiedź bywa prosta. Za każdym sukcesem stoją ludzie zatrudnieni w firmie, organizacja pracy, pozytywna kultura organizacyjna i właściwe zarządzanie zespołem.
Posiłki dla pracowników – benefit czy obowiązek pracodawcy?
W jaki sposób zadbać o zaspokojenie jednej z podstawowych potrzeb pracowników? O czym należy wiedzieć, organizując posiłki w firmie? Czy posiłki to tylko jeden z benefitów, czy również obowiązek pracodawcy?
Onboarding jako jeden z kluczowych procesów w organizacji
Dążenie do bycia atrakcyjnym pracodawcą jest niezwykle ważne w procesie budowania wizerunku każdej organizacji. Pracownicy zazwyczaj poszukują nowych miejsc zatrudnienia, by móc się rozwijać, wykonywać pracę z innym, często szerszym, zakresem obowiązków, czy pracować w przyjaznym środowisku, w stabilnej i rozpoznawalnej na rynku firmie. Powyższe powoduje, że przed współczesnymi działami HR pojawiają się nowe wyzwania, które doprowadzić mają do bycia pożądanym na rynku pracodawcą.
Rozstanie z klasą – jak dobrze pożegnać się z pracownikiem
Rozwiązanie umowy oznacza zazwyczaj duży stres, nie tylko dla zwalnianego pracownika. Często także dla tej osoby, która niemiłą wiadomość musi przekazać. Nawet jeśli zwolnienie jest skutkiem różnych działań podejmowanych przez organizację, jak chociażby restrukturyzacja, zakończenie działalności firmy, czy mocno odczuwalne podczas pandemii Covid-19, cięcia kosztów. Jak zatem zminimalizować poziom stresu podczas rozstań z pracownikami?
Jak pokonać kryzys zaangażowania?
Podczas webinarium zorganizowanego przez ICAN Institute eksperci rozmawiali o tym, w jaki sposób można próbować sprostać kryzysowi zaangażowania w oganizacji i motywować pracowników do bardziej efektywnego wykonywania swoich obowiązków służbowych.
Psychologiczne wsparcie dla pracowników
Stres, wypalenie zawodowe, rotacja, brak satysfakcji z wykonywanej pracy, zaburzenia zdrowotne pracowników, to tylko niektóre z obserwowanych obecnie problemów w organizacjach. Dlatego coraz częściej podejmują one współpracę z psychologiem, by wesprzeć zatrudnioną kadrę.
Doceniać czy nie doceniać? Jak wdrożyć system pochwał w organizacji
Docenianie starań innych ludzi jest jednym z pozapłacowych bodźców motywacyjnych bezpośrednio wpływających na satysfakcję z pracy. Doceniony pracownik jest bardziej wydajny oraz ma poczucie sensu wykonywanej pracy, co przynosi korzyść nie tylko jemu, ale i całej organizacji.