
Witold B. Jankowski
Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie.
Firma we mgle wojny. Jak prowadzić biznes w świecie VUCA 3.0
Rosyjska napaść na Ukrainę zmieniła świat i przyniosła ze sobą nowe zagrożenia, ale też nowe możliwości. Żeby pomóc menedżerom podejmować trafne decyzje w złożonych warunkach niepewności, redakcja „ICAN Management Review” przygotowała bezpłatne webinarium „Firma we mgle wojny. Jak prowadzić biznes w świecie VUCA 3.0”.
WYPALENIE ORGANIZACYJNE – nowy numer "ICAN Management Review"
Dziesiąty już numer magazynu „ICAN Management Review” poświęcamy kwestii wypalenia, nie tylko od strony pracowników, ale także samych organizacji. Niewiele firm zdaje sobie sprawę, że nieustanne podkręcanie tempa pracy i przyjmowanie na siebie coraz większej liczby zadań nie prowadzi w długim okresie do ponadprzeciętnych wyników. Nadmiar obowiązków, zamiast do wzrostu, prowadzi raczej do wypalenia pracowników, co negatywnie wpływa na ich zaangażowanie i produktywność.
Nowe kompetencje liderów – najnowszy numer "ICAN Management Review"
W siódmym wydaniu magazynu „ICAN Management Review” stawiamy pytanie, jakie kompetencje liderów stały się dziś niezbędne do skutecznego zarządzania. Odpowiadamy na nie poprzez najnowsze, autorskie badania polskiego rynku oraz starannie wybrane teksty najlepszych ekspertów i praktyków biznesu.
Przywództwo w Nowej Normalności 2.0+
Jak pandemia i kryzys gospodarczy wpływają na działania i zachowania liderów?
KULTURA WSPIERAJĄCA ZAANGAŻOWANIE – nowy numer "ICAN Management Review"
Piąty numer magazynu „ICAN Management Review” skupia się wokół tematyki podtrzymania zaangażowania poprzez odpowiednie wprowadzenie i pielęgnowanie właściwej kultury organizacyjnej. Jak zawsze bazujemy na najnowszych badaniach, które przeprowadziliśmy na polskich firmach.
Kryzysowi liderzy
Przez pierwsze dwadzieścia lat obecnego stulecia Polska była w miarę stabilną zieloną wyspą. Jednak sytuację na świecie w tym czasie trudno uznać za stabilną.
Nowy wymiar pracy zespołowej (i przywództwa!)
Jak dzięki technologii zmienia się sposób, w jaki współpracujemy? I jak tą pracą zespołową skutecznie mają zarządzać liderzy?
Wartość banana
Włoski artysta Maurizio Cattelan przykleił taśmą widocznego na naszej okładce banana do ściany galerii Art Basel w Miami Beach i nazwał to sztuką. Ta nietypowa instalacja znalazła nabywców za – bagatela – 120 tysięcy dolarów!
Wyzwanie: jak tworzyć atrakcyjne miejsca pracy?
Nie od dziś wiadomo, że ludzie zadowoleni z pracy są nie tylko produktywni, ale również zaangażowani w kreowanie przyszłości – firmy i swojej własnej.
Bądź liderem, którego nie boją się pracownicy
Tworzenie efektywnego, zgranego teamu powinno opierać się przede wszystkim na obopólnym zaufaniu. Jak jednak je budować, kiedy pracownicy się ciebie boją?
Jak radzić sobie z kimś, kto wszystko wie najlepiej?
Ludzie, którzy uważają siebie za najmądrzejszych, potrafią swoim zachowaniem narobić więcej szkód niż tylko odebranie sobie szansy na bycie najsympatyczniejszym kolegą z pracy. Jak wpłynąć na taką osobę?
6 typów liderów, których spotkasz w „Grze o Tron”
Jakim typem lidera jest Jon Snow, Daenerys Targaryen czy Eddard Stark? Sprawdź jaki styl przywództwa preferują, który z nich prowadzi do celu, oraz czy warto brać przykład z zachowań liderów w „Grze o tron”.
Poskromienie złośnika, czyli jak radzić sobie z kłopotliwym kolegą z pracy
Kąśliwe uwagi, sarkastyczne komentarze za naszymi plecami, a nawet otwarta wrogość ze strony współpracownika – często nie wiemy, jak na to reagować. Czy lepiej jest puścić uwagi mimo uszu, czy zdecydować się na konfrontację? Co zrobić, gdy jesteśmy źle traktowani w pracy?
Potęga wytrwałości
Louis Pasteur, człowiek, który swoimi badaniami zrewolucjonizował medycynę, znany był z tego, że nigdy nie pozostawiał niczego przypadkowi i wykazywał w pracy ogromną cierpliwość oraz głęboką koncentrację.
Czy warto awansować utalentowanych specjalistów na stanowiska menedżerskie
Schemat jest prosty: świetny handlowiec w uznaniu za swoje wyniki zawodowe zostaje awansowany na menedżera zespołu sprzedaży. Doskonały copywriter, który słowem potrafi wyczarować wszystko, decyzją zarządu staje na czele grupy juniorów. I co się dzieje dalej?
Podróż przez zmieniający się świat
Polska edycja "Harvard Business Review" pojawiła sie na rynku na początku 2003 roku. Już od pierwszego numeru postanowiliśmy, że naszą misją jest dostarczanie polskim menedżerom i przedsiębiorcom najlepszej i najbardziej aktualnej praktycznej wiedzy biznesowej.
Czego liderzy mogą nauczyć się od szefa mafii?
Czy jest coś, czego lider może nauczyć się od szefa mafii? Jeśli odsuniemy na bok nielegalną działalność bohaterów „Ojca chrzestnego” czy "Rodziny Soprano”, otrzymamy obraz całkiem sprawnie funkcjonującej organizacji działającej w warunkach konkurencji i niepewności oraz dylematów, które spotykamy na co dzień również w naszych biznesach.
Najciemniej jest pod latarnią
Jak pokazują specjalistyczne badania, przynajmniej połowa polskich przedsiębiorców stała się w ostatnich latach ofiarą nadużyć. Bliższe przyjrzenie się wykroczeniom popełnianym w firmach pokazało, że ich sprawcami nie są wcale cyberprzestępcy.
Jak dzięki emocjom wywierać pozytywny wpływ na wyniki swojej firmy?
Zamiast uciekać od emocji, pracujmy nad nimi. Dzięki temu poprawimy komunikację z pracownikami, a może nawet zainspirujemy ich do zmian w swoim zachowaniu. Nie będziemy też musieć udawać, że zawsze mamy doskonały nastrój. Jak radzić sobie z emocjami?
Ile kosztuje zły humor szefa?
Każdy z nas miewa zły nastrój, gdy wszystko go denerwuje i nic mu się nie podoba. Stojąc na czele zespołu czy organizacji, musimy jednak pamiętać, że te emocje będą mieć wpływ na działania całej firmy. Zobacz, jak nastrój wpływa na efektywność pracowników i wyniki finansowe.