
Paweł Kubisiak
Redaktor naczelny "MIT Sloan Management Review Polska"
Ekspansja zagraniczna: czy kryzys może stać się szansą?
Mówi się, że kryzys jest jednocześnie zagrożeniem i szansą. Czy polskie firmy wykorzystały obecny kryzys i następujące po nim ożywienie do wzmocnienia pozycji na zagranicznych rynkach?
Ekspansja zagraniczna w kryzysie
Od czego zacząć, jeśli decydujemy się na podbój innych rynków i jakie wybrać kierunki rozwoju, a także jakie bariery stoją przed przedsiębiorcami planującymi międzynarodowy rozwój? Na te oraz inne pytania starali się odpowiedzieć goście Pawła Kubisiaka w webinarium Think Tanku "Be Polish, Be Global".
Ekspansja zagraniczna w dobie pandemii – debata
Czy pandemia COVID-19 ograniczyła ekspansję zagraniczną polskich firm? A może jest to okazja do tego, by jeszcze lepiej walczyć z konkurencją, oferując lepszą jakość produktów i usług?
Czas zastąpić atlas nawigacją
Recenzja książki Chrisa Outrama „STRAKTYKA. Jak w cyfrowych czasach strategia połączyła się z taktyką”.
Nadzieja w innowacjach
Prowadzone dziś na świecie badania każdego dnia zbliżają nas do przełomowych rozwiązań w walce z rakiem. Ale na pokonanie chorób cywilizacyjnych nie ma co liczyć bez zdrowego stylu życia i sprawnej służby zdrowia.
Luksus w cenie
Majętni Polacy coraz chętniej kupują produkty i usługi uznawane za prestiżowe. Poznaj najnowsze trendy.
Rozwijamy się przez pączkowanie
Jednym z najbardziej perspektywicznych, ale zarazem najtrudniejszych segmentów branży farmaceutycznej są badania kliniczne, które owocują nowymi lekami i metodami terapii. W tej dziedzinie szybko rośnie polski oddział firmy AstraZeneca, który wypracował unikalną umiejętność kreowania nowych ról i kompetencji.
Systemowa otwartość na innowacje
Nawet państwowy kolos, działający w tak konserwatywnej branży jak energetyka, potrafi skutecznie kreować nowe rozwiązania i owocnie współpracować ze start-upami.
Zakupy w outsourcingu
Gdy zarząd Grupy Danfoss położył nacisk na wyeliminowanie organizacyjnej złożoności, przed szczególnie trudnym wyzwaniem stanął dział zakupów współpracujący z olbrzymią liczbą kooperantów.
Pokonaliśmy trasę ze stacji A do stacji C
O tym, jak dzięki digitalizacji PKP Energetyka przeszła ze świata analogowego do świata cyfrowego, mówi prezes firmy.
Pod presją polityków, klientów i pracowników
Złożone i długie łańcuchy dostaw oraz nieustające turbulencje rynkowe. O tym, jak sobie radzą z tymi wyzwaniami operatorzy logistyczni, magazynowi i spedytorzy, rozmawiali eksperci zaproszeni przez redakcję „Harvard Business Review Polska”.
Zarządzanie oparte na wiedzy
Automatyzacja i cyfryzacja wpływają na funkcjonowanie współczesnych organizacji, szczególnie na sektor usługowy.
Czasem warto postać przy biurku
O trendach w branży meblowej oraz o wyzwaniach, z jakimi polski producent boryka się na zagranicznych rynkach, z prezesem Grupy Nowy Styl rozmawiał Paweł Kubisiak.
Polski kapitał wychodzi poza Europę
Z badań wynika, że choć coraz więcej firm z polskim kapitałem przejawia aktywność na rynkach Azji i Ameryki Północnej, a nawet Afryki, to głównym kierunkiem ekspansji pozostaje Europa.
Sukces z etykietą Made in Poland
Polskie firmy coraz chętniej wychodzą na zagraniczne rynki i lepiej sobie na nich radzą. Zyski osiągane na działalności zagranicznej systematycznie rosną i w opinii ankietowanych ten trend powinien się utrzymać w najbliższej przyszłości.
Czy nowy produkt okaże się sukcesem
Działający na kilku rynkach polski producent wyrobów cukierniczych wprowadza do sprzedaży nowy produkt. Menedżerowie działu marketingu, kierując się intuicją, chcą uruchomić produkcję, nie czekając na wyniki badań rynkowych.
Zmiana wizerunku to nie tylko logotyp
Popularna sieć kawiarni Kawa Waw@ zaczyna tracić klientów na rzecz globalnych rywali, którzy coraz mocniej rozbudowują swoją obecność w Polsce. By uatrakcyjnić markę i przyciągnąć młodych klientów, zarząd decyduje się na rebranding.
Lepszy marketing tradycyjny czy cyfrowy
Czy irlandzki bank wchodzący na rynek polski powinien zainwestować w marketing cyfrowy, czy wciąż wykorzystywać tradycyjne metody?
Jak z menedżera stałem się współwłaścicielem
Po fuzji Emaxu i Computerlandu rozwijany wcześniej w ramach Computerlandu dział outsourcingu IT znalazł się na bocznym torze. Menedżerowie tego ramienia firmy postanowili z pomocą funduszu venture capital wykupić obszar biznesu, za który odpowiadali.
Obrona przez atak
Polskie przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać przewagę wynikającą z ich strategicznej i operacyjnej elastyczności zarówno do ataku na tradycyjne struktury biznesowe, jak i do obrony przed działaniami konkurentów.