Jan Karasek
Partner w KPMG.
Klient cyfrowy w sieci doświadczeń
Firmy działające na polskim rynku osiągają coraz lepsze wyniki w budowaniu doświadczeń klientów. W minionym roku odsetek przedsiębiorstw, którym konsumenci przyznali wysokie pozytywne oceny, powiększył się prawie o 10%.
W branżach technologicznych firmy powinny działać jak start-upy
Przedsiębiorstwa, które chcą zwyciężać i wyznaczać trendy w sektorze technologii, mediów i telekomunikacji (TMT), muszą myśleć, inwestować i działać jak start-upy.
Jak przedsiębiorstwa budują doświadczenia pracowników
Stopa bezrobocia w Polsce ciągle spada. W czerwcu wynosiła 5,9%, co oznacza, że bez pracy pozostawało mniej niż milion ludzi. Takiego wyniku nie było od 28 lat.
Po nowe pomysły do dostawców
Na styku dostawców i odbiorców istnieje duży potencjał do wspólnego wypracowywania nowych rozwiązań.
Strategiczna rola działu zakupów w organizacjach
Analiza praktyki biznesowej w sferze zakupów pozwala stwierdzić, że funkcje zakupowe w przedsiębiorstwach ulegają daleko idącym zmianom.
Zmienia się rola funkcji zakupowych
W 1983 roku Peter Kraljic na łamach „Harvard Business Review” po raz pierwszy zwrócił uwagę na wartość płynącą z zarządzania funkcją zakupową. Czy trzy dekady później polski biznes zrozumiał wartość zaproponowanej przez Kraljica zmiany?