Jarosław Gracel
Członek zarządu operacyjnego, dyrektor ds. przemysłu 4.0 w firmie ASTOR.
4 archetypy fabryk przyszłości
Kluczowe pytanie zadawane przez menedżerów w ostatnim półroczu brzmi: co dla mnie oznacza nadejście Przemysłu 4.0?
Jak zbudować mapę drogową do przemysłu 4.0
Rozpoczęcie i przeprowadzenie procesu transformacji do przemysłu 4.0 wymaga bardzo dużej świadomości i motywacji.
Roboty podbijają biznes: jak wprowadzić firmę w świat Przemysłu 4.0?
Czy twoja firma jest gotowa stawić czoła palącym wyzwaniom związanym z wejściem do świata Przemysłu 4.0?
Przemysł 4.0 potrzebuje inżynierów z kompetencjami biznesowymi
Większość polskich firm produkcyjnych koncentruje się na tu i teraz. Na Przemysł 4.0 patrzą narzędziowo, czyli z perspektywy wdrożenia 2–3 projektów technicznych i nie wiążą ich z aspektami kompetencyjnymi i biznesowymi, przekonuje nasz rozmówca.
Jak unikać błędów przy robotyzacji
Robotyzacja i automatyzacja procesów produkcyjnych to naturalny etap przygotowania przedsiębiorstwa do przemysłu 4.0.
Transformacja do przemysłu 4.0
Czwarta rewolucja przemysłowa jeszcze rok temu była w Polsce niezrozumiałym hasłem. Dziś staje się rzeczywistością.
Postawy menedżerów wobec przemysłu 4.0
Jaką rolę w łańcuchu wartości odgrywa organizacja, którą zarządzasz?
Inżynierowie przemysłu 4.0: jak ich rozwijać?
W dobie dynamicznego rozwoju technologii, kompetencje bazujące na mocnych fundamentach wiedzy technicznej już nie wystarczają.
Całkowity Koszt Posiadania: tanio posiąść czy tanio posiadać?
Czego nauczyć może nas „szwajcarski zegarek” kosztów i korzyści?
Czwarta rewolucja przemysłowa: automatyzacja i życie w świecie technologii (2/2)
W świecie czwartej rewolucji trzeba postawić sobie ważne pytania: czy nasz przemysł jest na nią gotowy? jakie kompetencje będą nam potrzebne?
Czwarta rewolucja przemysłowa: zmiana już tu jest (1/2)
W jaki sposób czwarta rewolucja przemysłowa coraz silniej wpływa na nasze codzienne domowe i zawodowe życie?
Jakość zdefiniowana: po czym poznać wymarzonego inżyniera?
Jeden z autorytetów w dziedzinie zarządzania jakością, W. Edwards Deming, powiedział kiedyś, że „jakość powinna być z definicji bardzo mocno związana z satysfakcją klienta”. Te słowa są dziś aktualne jak nigdy. Po pierwsze dlatego, że zarówno w świecie produktów konsumenckich, jak i w świecie usług biznesowych składane obietnice pozostają często bez pokrycia. Korzystając ze wzoru: satysfakcja = percepcja (to, co dostajemy) – oczekiwania (to, co zostało nam obiecane), łatwo wywnioskować, że finalnie musimy się zadowolić ujemną satysfakcją, zwaną inaczej rozczarowaniem, zawodem lub złością…
Czy jesteś gotowy na czwartą rewolucję przemysłową?
W przyszłości mogą nastąpić głębokie zmiany w myśleniu i działaniu sektorów przemysłowych wielu krajów. Jak się na nie przygotować?
Chief Automation Officer
Większość prezesów to osoby, które z jednej strony nie boją się marzyć, a z drugiej trzeźwo oceniają realia przedsiębiorczości, myśląc o budowaniu fundamentów trwałego rozwoju dla firmy, akcjonariuszy i pracowników.