Technologie
Innowacyjne pomysły zapewniają przedsiębiorcom potężną przewagę konkurencyjną. Dowiedz się, jak zmienia się biznes i jak wykorzystać potencjał nowych możliwości.
Pokaż więcejCzy bot zastąpi prawnika? Rozwój sektora za sprawą technologii
O cyfrowej transformacji możemy mówić nie tylko w kontekście całych sektorów i przedsiębiorstw, lecz także w przypadku zawodów, które dzięki technologii wykonują swoje obowiązki efektywniej. Wpływ nowych rozwiązań widać coraz wyraźniej także w zawodzie prawniczym, w którym znaczącą rolę odgrywają nowe technologie.
Powraca Kongres MIT Sloan Management Review Polska. Czwarta edycja już w maju
Kolejna odsłona największego wydarzenia technologiczno-biznesowego w Polsce odbędzie się 11-12 maja w interaktywnej formule online. Na uczestników IV Kongresu MIT Sloan Management Review Polska czekają wystąpienia ze światowymi ekspertami pełne praktycznej wiedzy, studiów przypadków, wyników badań i prawdziwych przykładów sukcesów firm.
Aric Dromi: biznesowe strefy komfortu – i jak z nich wyjść
Aric Dromi to futurolog, który sam siebie określa mianem "professional troublemaker". Rzeczywiście, jego poglądy na biznes, zwłaszcza w kontekście nowych technologii, nie zawsze są komfortowe w odbiorze i często burzą pewne sfery komfortu – ale głęboko inspirują do zmian.
Jak działa mobilny podpis elektroniczny? Czy warto go stosować w biznesie?
Technologie umożliwiające stosowanie podpisu elektronicznego znane są i wykorzystywane w Polsce już od 20 lat, ale w ostatnich miesiącach ich popularność radykalnie wzrosła. Czemu tak się stało? I jakie są korzyści biznesowe stosowania podpisu elektronicznego?
Znaczenie zdalnego potwierdzania tożsamości w procesach biznesowych
Usługi zaufania oraz identyfikacji elektronicznej są istotnym elementem transformacji cyfrowej. Firmy decydujące się na wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych czeka wiele wyzwań – jednym z nich jest elektroniczna identyfikacja klienta.
Platforma inteligencji wizualnej – nowe narzędzie dla marketingu
Sztuczna inteligencja może być wykorzystana w marketingu również w przypadku treści wizualnych. Efekt? Wzrost konwersji na stronie sprzedawcy o 98% i skrócenie czasu badań marketingowych o 99%.
To nie rozwój technologiczny napędza automatyzację, lecz... demografia
Nowe badania naukowców z MIT i Boston University pokazują, że robotyzacja i automatyzacja stosowane są najchętniej w starzejących się społeczeństwach. Ich zadaniem staje się wypełnianie luk demograficznych, zwłaszcza w przemysłowej sile roboczej.
Dokąd zmierzają technologie wykorzystywane w e-commerce?
Przyszłość sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem internetu zapowiada się niezwykle ciekawe, głównie za sprawą technologii takich jak algorytmy sztucznej inteligencji, daleko posunięta personalizacja oraz rozpoznawanie mowy. Tylko czy rzeczywiście chodzi o przyszłość, a nie o teraźniejszość? Rozmawiamy o tym z Michałem Blakiem, CEO firmy edrone.
Czy twoi klienci powinni wiedzieć, że rozmawiają z chatbotem?
Pomimo powszechnej automatyzacji procesu obsługi klienta, wciąż wiele osób o woli rozmawiać z człowiekiem, a nie z chatbotem, nawet jeśli oznacza to konieczność długiego oczekiwania na połączenie. Jak postępować w takiej sytuacji?
Czy sztuczna inteligencja odbierze naszej pracy sens?
Teoretycznie sztuczna inteligencja i automatyzacja powinny odciążyć pracowników pod względem wykonywania najbardziej nużących i rutynowych działań, dając im w zamian więcej czasu na kreatywność. Badania pokazują jednak, że to założenie może okazać się błędne.
Chcesz mieć innowacyjną firmę i szukasz nowych technologii? Najpierw przyjrzyj się tym, które już posiadasz
Innowacyjność nie sprowadza się jedynie do wdrażania nowych technologii. Dużo ważniejsze jest wykorzystanie całego potencjału tkwiącego narzędziach, które już posiadamy.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji do ustalania cen niesie ze sobą ryzyko... zmowy
Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja są od dawna wykorzystywane przez przedsiębiorstwa do ustalania najbardziej efektywnych strategii cenowych produktów. Najnowsze badania pokazują jednak, że posiłkowanie się nowymi technologiami może prowadzić do powstawania zmów cenowych pomiędzy firmami, których zarządy... wcale nie muszą być tego świadome.
Jak Google Cloud wspiera Przemysł 4.0?
Po Przemyśle 3.0, opierającym się na cyfryzacji i wzroście automatyzacji, przyszedł czas na Przemysł 4.0, w którym główne skrzypce grają samodoskonalące się obiekty, internet rzeczy i lepsza komunikacja pomiędzy maszynami a ludźmi. Jak przystosować swój biznes do rynku, w którym cyfryzacja ma coraz większe znaczenie? Pomóc w tym mogą usługi Google Cloud Platform, mocno wspierające firmy w tej transformacji.
Korki mniejsze nawet o 80% – pozytywny efekt pandemii w Polsce
Jednym z pozytywnych efektów pandemii COVID-19 okazało się znaczne zmniejszenie ruchu samochodów w największych miastach Polski. Teraz wiemy już dokładnie – o ile mniejsze.
Bitcoin znowu bije rekordy. Co łączy kryptowaluty, blockchain i rozproszony rejestr – i jakie to ma znaczenia dla firm?
Pod koniec tego szalonego roku ponownie ujawnił się szał związany z kryptowalutami. Cena najpopularniejszej z nich – bitcoina – zbliżyła się do rekordu z 2018 roku i obecnie oscyluje w okolicach 19 tys. dolarów za jedną cyfrową monetę.
Instytucje finansowe wydają coraz więcej na cyberbezpieczeństwo
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Deloitte, kwestie związane z cyberbezpieczeństwem z roku na rok stają się coraz ważniejsze – i kosztowniejsze.
Technologia 5G – szanse i wyzwania dla polskiego biznesu. DEBATA EKSPERTÓW
Pierwszego dnia Kongresu ICAN Management Review odbyła się debata poświęcona technologii 5G. Eksperci zajmujący się tą tematyką wypowiedzieli się na temat szans, jakie daje ona polskiemu biznesowi – ale także wyzwań, jakie przed nim stawia.
Problemy, jakie sprawia robotyzacja: 14 tysięcy poważnych wypadków w zakładach Amazonu tylko w 2019 roku
Robotyzacja i automatyzacja to przyszłość, a w coraz większym stopniu także teraźniejszość wielu firm, nie tylko przemysłowych. To ważna, a nawet jedyna droga rozwoju pewnych gałęzi biznesu, jednak nie znaczy to, że jest to droga prosta.
Jak pozbyć się silosów i w pełni wykorzystać potencjał biznesowy drzemiący w danych?
Wywiad z Sinisha Mitrovic, Account Executive w firmie Cloudera oraz dr inż. Kamilem Folkertem, CTO w firmie 3Soft.
Nowa rzeczywistość, nowy model pracy
Dla prawie co trzeciej firmy inteligentne technologie to jeden z czynników decydujących o wyborze lokalizacji biura. Tak było przed pandemią. Czy w nowej rzeczywistości zmienią się oczekiwania firm wobec przestrzeni biurowej i nowych technologii?