Karol Mazurek
Dyrektor zarządzający sektorem finansowym Accenture w Polsce.
Nowy czynnik przewagi konkurencyjnej
Biznesowe ekosystemy zmieniają sposób działania organizacji. Dlatego też liderzy wyczuwający kierunek zmian odchodzą od tradycyjnych, formalnych partnerstw na rzecz budowania nowych cyfrowych platform.
Polskie firmy nie są przygotowane na e-klienta
Aż 95%Polaków korzysta z przynajmniej jednego kanału online, by zdobyć informacje na temat produktów i usług oferowanych przez firmy. Polscy konsumenci najczęściej poszukują informacji zakupowych poprzez marketing szeptany, w sklepach tradycyjnych i internetowych, na stronach korporacyjnych i specjalistycznych, w prasie oraz w mediach społecznościowych. Tymczasem wiele firm wciąż nie potrafi właściwie komunikować się za pośrednictwem tych kanałów. W efekcie, jak pokazują wyniki badania Accenture Global Consumer Pulse Survey 2013, narażają się na utratę zaufania klientów.